امضای تفاهم‌نامه «حقوق مالکیت فکری» بین وزارت دادگستری و دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش

تهران (پانا) _ طی مراسمی با حضور دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش و معاون وزارت دادگستری تفاهم‌نامه «حقوق مالکیت فکری» بین وزارت دادگستری و دبیرخانه شورای عالی امضا شد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه «حقوق مالکیت فکری» بین وزارت دادگستری و دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، یکی از مهم ترین اهداف این تفاهم نامه، شناسایی خلاءها، الزامات و ضرورت های تقنینی و حمایت از حوزه های مرتبط حقوق مالکیت فکری، حقوق معلم و دانش‌آموز و اصلاح مقررات و ساختارهای موجود است.

این تفاهم نامه به منظوراستفاده از ظرفیت­های موجود در وزارت دادگستری و دبیرخانه شورای عالی آموزش‌و‌پرورش در زمینه مالکیت فکری، حقوق معلمان و دانش‌آموزان جهت بهره گیری از توانمندی‌های یکدیگر و ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی در حوزه‌های حمایت از آثار مشمول حقوق و مالکیت فکری و حقوق معلمان و دانش‌آموزان، میان معاونت حقوق مالکیت فکری وزارت دادگستری و دبیرخانه شورای عالی آموزش‌و‌پرورش منعقد شده است.

از مهم ترین اهداف انعقاد این تفاهم نامه؛ همکاری در جهت شناسایی خلاءها و الزامات و ضرورت های تقنینی، اجرایی و قضایی و تدوین و پیشنهاد قوانین و مقررات در حوزه جعل اسناد و گواهی‌نامه‌های آموزشی و حمایت از حوزه های مرتبط حقوق مالکیت فکری، حقوق معلمان و دانش‌آموزان و اصلاح مقررات و ساختارهای موجود؛ آسیب‌شناسی علمی قوانین و مقررات مرتبط با موضوعات مالکیت فکری و حقوق دانش‌آموز در سطح جامعه و مدرسه است.

همچنین به­ منظور تحقق مفاد تفاهم­نامه کمیته راهبری با عضویت نمایندگان تام­الاختیار طرفین با هدف برنامه‌ریزی، هدایت، پیگیری و نظارت بر اجرای مطلوب تفاهم­نامه تشکیل می­شود. دستورالعمل اجرایی مورد نیاز هر کدام از محورهای این تفاهم نامه متناسب با ضوابط و مقررات از سوی کمیته راهبری تهیه و پس از تأیید طرفین برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

بنا بر این گزارش، این تفاهم نامه در4 ماده و یک تبصره از تاریخ امضاء ( 19/ 11/ 1400) برای مدت 4 سال اعتبار خواهد داشت و در پایان این مدت طرفین می‌توانند با توافق همدیگر این تفاهم‌نامه را تغییر، تمدید و یا به پایان برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار