مدیر سازمان دانش‌آموزی گلستان:

پرورش دانش‌آموزان مستعد و توانمند از مهمترین اهداف مجلس دانش‌آموزی است

گلستان (پانا) - مدیر سازمان دانش‌آموزی استان گلستان مجلس دانش‌آموزی را فرصتی برای پرورش دانش‌آموزان مستعد و توانمند برای افزایش روحیه همکاری و مسئولیت‌پذیری بین آنها دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۴۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
پرورش دانش‌آموزان مستعد و توانمند از مهمترین اهداف مجلس دانش‌آموزی است

مدیر سازمان دانش آموزی استان گلستان، مجلس دانش آموزی را یکی از ارکان مهم سازمان دانش آموزی دانست و اظهار کرد: مجلس دانش آموزی مقر و جایگاهی برای تربیت نیروی انسانی مسئول برای آینده نظام‌ جمهوری اسلامی است، از این جهت که مجلس دانش آموزی، یک رویکرد خوش بینانه و موفقیت آمیز را در نظام آموزش و پرورش دارد.

وی ادامه داد: حضور نمایندگان مجلس و شوراهای دانش آموزی می‌تواند به ارتقاء سطح کیفیت آموزش و پرورش و نهادهای دیگر کمک بسیاری کند. نمایندگان مجلس دانش آموزی در واقع شاخه های ارتباطی میان دانش آموزان و آموزش و پرورش هستند که باعث ایجاد فرهنگ همکاری، مسئولیت پذیری و مشورت در بین دانش آموزان و آشنایی آنها با مسائل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی می‌شود. حضور شوراها و مجالس دانش آموزی در مدارس و آموزش و پرورش با مشارکت فکری و ارائه طرح ها و دیدگاه ها می‌تواند به آموزش و پرورش کمک کند تا خدمات ارزنده تری را به مخاطبین خود تقدیم کند.

سلطانی افزود: دانش آموزان خواسته ها و مطالبات بسیاری دارند. پارلمان دانش آموزی در واقع مسیری است تا دانش آموزان بتوانند با مسئولین ارتباط داشته باشند و خواسته ها و انتظارات خویش را مطرح کنند.

مدیر سازمان دانش آموزی گلستان در پایان گفت: حضور دانش‌آموزان در برگزاری و انتخابات این مجلس چه برای کاندید شدن و چه برای رأی دادن می‌تواند برای دانش‌آموزان تمرین جامعه‌پذیری و مشارکت اجتماعی باشد و بستری برای حضور آن‌ها در جامعه مدنی ایجاد کند.

در تمامی مدارس شهرستان‌های استان گلستان انتخابات مجلس دانش‌آموزی برگزار شده و اعضای مجلس شهرستانها مشخص شده‌اند. در هر منطقه 25 نماینده دختر و 25 نماینده پسر به عنوان منتخب منطقه برگزیده شده که اعضای هیئت رئیسه مجلس دانش آموزی هر منطقه عضو مجلس دانش‌آموزی استان خواهند شد و انتخابات رئیس و اعضای هیئت رئیسه مجلس استان نیز تا پایان بهمن ماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار