ابراهیم سحرخیز:

75 درصد معلمان تهران خانم هستند

خبرگزاری پانا: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز نگاه مجلس و آموزش و پرورش این است که مجرای جذب نیروی انسانی آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان است.

کد مطلب: ۱۲۵۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امروز اگر در عرصه آموزش و پرورش حرف از تحول می‌زنیم به دنبال پی‌اف کندن طرحی نو در آموزش و پرورش اسلامی ایرانی هستیم.

وی با بیان اینکه دو سیاست اساس مهم برنامه‌های استراتژیک دولت است، خاطر نشان کرد: نخست دانش و علم و دیگری اقتصاد و پرداختن به معیشت مردم است.

سحرخیز با اشاره به اینکه تحول در آموزش و پرورش به مدد معلمان اتفاق خواهد افتاد، گفت: بهره مندی از عناصر تاثیر گذاری مانند فضای آموزشی، به کارگیری فن آوری‌های نوین آموزشی وجذب نیروی انسانی شایسته تحت عنوان مدیریت از ضرورت‌های تغییر در آموزش و پرورش است و موتور محرک این تغییرات در آموزش و پرورش، معلم است.

وی تاکید کرد: توانمندسازی معلمان، ارتقای سطح علمی معلمان و بستر سازی برای رتبه بندی معلمان را دنبال می‌کنیم تا از آنها انگیزه وافری برای یادگیری برخودار شوند و باید آموزش نیروی انسانی را جدی بگیریم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد، باید اعتراف کنیم آموزش‌های ضمن خدمت و بدو خدمت به این شیوه اثر بخش نبوده است و این موضوعات محرک قوی و برانگیزاننده نیست.

سحرخیز با بیان اینکه تشکل‌های صنفی انقلابی در جهت توانمندی معلمان ایجاد می‌کنند، گفت: آنچیزی که معلمان را در این مسیر و ارتقای صلاحیت علمی سوق می‌دهد، فعال کردن انجمن‌های علمی است، این انجمن‌های خود کنترل می‌توانند به عنوان تشکل صنفی، انقلابی را در توانمندی معلمان ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در دو دهه اخیر جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش مسیر واقعی را طی نکرد و بنا به ضرورت و بدون نگاه به آینده بوده است، تصریح کرد: نسبت نیروی انسانی زن به مرد در تهران از 75درصد فراتر می‌رود؛ یعنی 75درصد فرهنگیان در تهران زن و مابقی را مردان تشکیل می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار