فرماندار شهرستان ساوجبلاغ:

ساوجبلاغ از دیرباز در عرصه کشت‌های گلخانه‌ای پیشگام بوده است

کرج (پانا) - فرماندار شهرستان ساوجبلاغ بیان کرد ساوجبلاغ از دیرباز پیشگام و پیشتاز در عرصه کشت‌های گلخانه‌ای بوده است.

کد مطلب: ۱۲۵۴۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
ساوجبلاغ از دیرباز در عرصه کشت‌های گلخانه‌ای پیشگام بوده است

جلسه ستاد توسعه کشت گلخانه ای و نهضت درختکاری با حضور مهدی مهرور، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ؛ صمد پورروستا، سرپرست آموزش و پرورش و مدیران دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

مهدی مهرور، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در این جلسه با تاکید بر توسعه کشت و فضاهای گلخانه ای در سطح شهرستان ساوجبلاغ گفت: بنا بر دستور استاندار البرز در راستای نهضت درختکاری و توسعه کشت و فضاهای گلخانه ای در شهرستانها، بایستی تمامی ظرفیت‌های موجود در شهرها، بخش ها، ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بدین منظور معطوف شده و در این جهت تلاش کنند.

مهرور افزود: بایستی در راستای نهضت درختکاری فرهنگ سازی شود و برای آغاز این حرکت، توزیع رایگان نهال های مثمر و غیرمثمر در بین اجتماعات مردمی و کاشت درخت در محیط مدارس، حاشیه شهرها و خیابانها، در محوطه امامزادگان و... می تواند موثر واقع شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: این امر بدون مشارکت مردم میسر نخواهد شد و بایستی از این ظرفیت مهم در کنار سمن ها و نیروهای ادارات برای تحقق این مهم بهره ببریم.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در ادامه با اشاره به سرآمدی شهرستان ساوجبلاغ در کشت های گلخانه ای گفت: ساوجبلاغ از دیرباز پیشگام و پیشتاز در عرصه کشت های گلخانه ای بوده است و باید این ظرفیت همچنان تقویت شده و با رفع موانع در این بخش که حتی مورد تاکید استاندار البرز است، با تشویق و ترغیب کشاورزان توسعه فضاها و کشت های گلخانه ای در اولویت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: توسعه کشت گلخانه ای در راستای منویات مقام معظم رهبری، سیاست‌های دولت و تاکیدات استاندار می تواند موجب توسعه کشاورزی، توسعه صادرات، ایجاد اشتغال، تولید حداکثری و برداشت شبانه روزی محصولات کشاورزی شود که تاثیر زیادی در توسعه اقتصادی و بهره وری مضاعف در جهت اقتصاد مقاومتی داشته باشد.

مهرور در پایان از تهیه دستورالعمل و اعلام آن به دستگاه‌های متولی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار