کدام هزینه‌ها از لایحه بودجه 1401 شهرداری تهران حذف شد؟

تهران (پانا) - عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت برای کاهش هزینه‌ها در لایحه بودجه کمک به اشخاص و موسسات و ... حذف شد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
کدام هزینه‌ها از لایحه بودجه 1401 شهرداری تهران حذف شد؟

ناصر امانی در گفت‌و‌گو با پانا با اشاره به اینکه بررسی لایحه بودجه 1401 شهرداری تهران هنوز به اتمام نرسیده است و جمع بندی نهایی هنوز انجام نشده است گفت:‌ «جلسات کمیسیون با معاونت ها و سازمان‌ها برگزارشده است اما هنوز به جمع بندی نهایی نرسیدیم باید جداول کاهش هزینه ها نهایی شود اما کاهش 6 هزار و 800 میلیاردی در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب برسد.»

وی درخصوص اینکه بیشتر کاهش هزینه‌ها در کدام حوزه پیش‌بینی شده است، گفت:‌ «بیشتر کاهش هزینه‌ها در حوزه اجتماعی بوده است. در سایر حوزه‌ها مانند حمل و نقل و عمران مبلغی اضافه نکردیم اما در تبصره‌ها به این حوزه‌ها اضافه کردیم، اما هنوز جداول نهایی نشده است که سهم هر حوزه مشخص شود.»

امانی تاکید کرد:‌ «کمک به اشخاص، موسسات و... کاهش فوق العاده‌ای داشته است و در بخش درآمدی نیز برای رسیدن به سقف مصوب بیشتر در کاهش تملک دارایی‌ها و سرمایه‌ای بخش درآمدی را کاهش دادیم.»

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به حذف پیش‌بینی 5 درصدی بخش هوشمندسازی در لایحه بودجه گفت: «این بخش از بودجه حذف شده و تنها اعتبارات فن‌آوری و اطلاعات باقی‌مانده است.»

وی همچنین از نهایی شدن بخش هزینه‌ای در کمیسیون تلفیق که عصر امروز برگزار می‌شود، خبر داد.

روز گذشته محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از پایان جلسات بررسی بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران دراین کمیسیون، خبر داد و گفت: با بررسی بودجه معاونت فنی عمران و شهرسازی و معماری در روز گذشته بعد از ۱۹ روز کار فشرده، بررسی بودجه ۱۴۰۱ همه مناطق ۲۲ گانه، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران در کمیسیون برنامه و بودجه پایان یافت.

وی افزود: امروز کمیسیون برنامه و بودجه اقدام به جمع‌بندی نهایی تبصره‌های بودجه و همین‌طور بودجه شرکت‌ها، سازمان و معاونت‌ها خواهد کرد تا نظر کمیسیون به منظور ارائه در کمیسیون تلفیق در روز آینده آماده شود.

آخوندی خاطرنشان کرد: کمیسیون تلفیق با حضور رؤسای کمیسیون‌های تخصصی، بودجه ۱۴۰۱ را بررسی و در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کنند تا کلیات لایحه بودجه در اوایل هفته آینده در صحن شورا مطرح و به رأی گذاشته شود.

وی افزود: پیش از این تمامی کمیسیون‌های تخصصی با حوزه‌های مربوطه خود جلسه برگزار کردند و نظراتشان را به صورت مکتوب به کمیسیون برنامه و بودجه ارائه دادند که این نظرات در جمع بندی لحاظ و به کمیسیون تلفیق ارائه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار