پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 نقطه عطفی در خیزش‌های اسلامی صده اخیر است

تهران (پانا) - سازمان دانش‌آموزی به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب اسلامی ایران، بیانیه‌ای منتشر کرد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57 نقطه عطفی در خیزش‌های اسلامی صده اخیر است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران، در این بیانیه آمده است:

دهه فجر انقلاب اسلامی، دهه ماندگار در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی و اوج بالندگی و افتخارآفرینی ملت بصیر و دین‌باورمان است که در بهمن ۱۳۵۷ با خیزش عظیم ملت بزرگ ایران به رهبری امام خمینی (ره) و با ایثار خون شهدا شکل گرفته است.

نظام برآمده از انقلاب جوانان ۵۷ هنوز و همواره به نیرو و فکر جوان نیاز دارد. بی‌شک تزریق این انرژی تازه سرعت مضاعفی به پیشرفت کشور و کارآمدی نظام خواهد بخشید به ویژه آنکه اکنون این جوانان به راحتی می‌توانند درکنار مدیران و مسئولان نسل اول و دوم انقلاب‌، تجربه‌اندوزی و تمرین مدیریت کنند. با پیروی از بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را که امیدهای برآمده از انقلابند، دریابیم تا نظام ما پویا و پرفروغ در عرصه جهان همچنان بدرخشد.

پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن سال 1357 نقطۀ عطفی در خیزش‌های اسلامی صدۀ اخیر است. انقلاب ایران به لحاظ داشتن ماهیت اسلامی و اهداف دینی در همان دوران اولیۀ تولد خود، دل‌های آحاد مسلمانان از مذاهب اسلامی را به خود جلب کرد و بارقه‌ای از امید آفرید و این همه بخاطر آن بود که انقلاب ایران پرچمدار اسلام یعنی آرمان و آرزوی بیش از یک میلیارد مسلمان شده بود. قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از مفاهیم و آموزه‌های دینی در کنج کتابخانه‌ها خاک می‌خوردند و بسیاری از ارزش‌های اسلامی منسوخ یا تحریف می‌شدند و از اسلام جز پوسته‌ای ظاهری که بیشتر به کار فردی و شخصی می‌آمد، چیزی باقی نمانده بود. پیروزی انقلاب اسلامی در واقع احیای دوبارۀ اسلام و جان گرفتن دگربارۀ قهرمان تاریخ اسلام بود و به همین دلیل توانست دل و جان مسلمانان جهان را به خود گره بزند و امت اسلامی را به تحرک و تکاپو وا دارد.

سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهادی تربیتی و با سرلوحه قرار‌دادن آرمان‌های نورانی امام راحل(س) و با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) با الگو قرار‌دادن شهیدان راه انقلاب، زمینه‌سازی مطلوب به منظور تربیت نسل پیشگامان تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب را مهمترین مأموریت خود می‌داند و با روحیه‌ای مصمم و اراده‌ای مستحکم به مجاهدت فرهنگی و تربیتی خود در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و دفاع از حریم مقدس نظام جمهوری اسلامی که به وصیت شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی‌(ره) قرارگاه کنونی حسین بن علی(ع) محسوب می‌شود، با قدرت و قوت ادامه خواهد داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار