قیمت قبرهای قدیمی در بهشت زهرا چقدر افزایش پیدا می‌کند؟

تهران (پانا) - در لایحه بودجه 1401 شهرداری تهران پیشنهاد شده است که قیمت قبور واقع در قطعات یک تا 112 برای دفن هر میت یا افزایش هر طبقه قبر در قبور خالی 30 ساله و بالاتر به میزان 10 درصد افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۳۳۲
لینک کوتاه کپی شد
قیمت قبرهای قدیمی در بهشت زهرا چقدر افزایش پیدا می‌کند؟

پیشنهاد شهرداری تهران برای افزایش برخی خدمات در شهر، نزدیک به 30 درصد است اما در بخش تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا(س) این رقم تا 25 درصد پیشنهاد شده است.

براساس لایحه پیشنهادی، با توجه به ضرورت تامین هزینه‌های جاری و نگهداری سازمان بهشت زهرا (س) و به‌منظور ارائه خدمات مطلوب توسط این سازمان و لزوم تعیین و اصلاح بهای خدمات قابل عرضه، به شورای شهر پیشنهاد شده قیمت قبور واقع در فاز یک تا 112 برای دفن هر میت یا افزایش هر طبقه قبر قبور خالی 30 ساله و بالاتر به میزان 10 درصد افزایش یابد.

همچنین قبور واقع در فاز دو قطعات 200 تا 258 برای دفن هر میت با افزایش هر طبقه قبر در قبور خالی 30 ساله و بالاتر به میزان 20 درصد افزایش یابد.

خدمات واگذاری حق انتفاع قبور جاری و باقیمانده فاز 3 نیز پیشنهاد افزایش 25 درصدی داده شده است.

براساس پیشنهاد شهرداری تهران، واگذاری حق انتفاع قبور در فاز 3 قطعات جاری 300 تا 330 که تکمیل و تجهیز شده است تا 70 درصد ظرفیت باقی‌مانده، طبقه زیرین رایگان و طبقات فوقانی به ازاء هر طبقه 3 میلیون و 125هزار تومان از ظرفیت 70 تا 80 درصد هر طبقه 3 میلیون و 906 هزار تومان و در ظرفیت 80 تا 90 درصد هر طبقه 5 میلیون و 859 هزار و در ظرفیت 90 تا 100 درصد هم قیت هر طبقه 8 میلیون و 789 هزار تومان است.

سایر خدمات قابل عرضه در بهشت زهرا نیز در صورت موافقت شورای شهر و تایید فرمانداری به میزان 25 درصد در مقایسه با سال 1400 افزایش می‌یابد.

پیش از این، سعید غضنفری، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا درخصوص هزینه‌های قبر در بهشت زهرا(س) با اشاره به اینکه هر شهروندی که در تهران فوت می‌کند یک قبر رایگان برای وی وجود دارد، گفته بود: «دو طبقه دیگر در قطعات روز، نهایتا با قیمت ۵ میلیون تومان به خانواده متوفیان داده خواهد شد. در قطعاتی که تراکم قبور زیاد است و جزو قطعات قدیمی محسوب می‌شوند هر طبقه ۷ میلیون تومان دریافت می‌شود که این مبلغ نیز برابر مصوبه شورای شهر تهران اعمال می شود. قطعا ما نباید هزینه ارتحال را برای مردم افزایش دهیم. در قطعات قدیم که ظرفیت خالی کم است قبوری که احیا می‌شود به صورت دقیق ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌شود. مقبره خانوادگی هم با ۳۰ قبر به قیمت ۷۵۰ میلیون تومان و مقبره‌ای با داشتن ۴۰ تا ۵۰ قبر به قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار