معاون سوادآموزی استان گیلان:

6477 سوادآموز سال جاری در کلاس های سوادآموزی در حال آموزش هستند

رشت (پانا) - معاون سوادآموزی استان گفت: حجم ابلاغی مجموع دوره های سوادآموزی در سال 1400، 8333 نفر تعیین شده است.

کد مطلب: ۱۲۵۴۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد
6477 سوادآموز سال جاری در کلاس های سوادآموزی در حال آموزش هستند

به گزارش کارشناس ترویج سوادآموزی، محمدی در خصوص وضعیت کلاس‌گذاری سوادآموزان در سال‌جاری، اظهار کرد: هر سال بر اساس معیارهایی نظیر آمار بی سوادی بر اساس آخرین سرشماری، عملکرد سه سال اخیر و تقاضای استان‌ها، سازمان نهضت سوادآموزی حجم ابلاغی دوره‌های سوادآموزی را محاسبه و اعلام می‌نماید که در سال‌جاری سهمیه ابلاغی برای دوره‌های سوادآموزی۸۳۳۳ نفر تعیین شده است.

معاون سوادآموزی استان گیلان در خصوص میزان تحقق حجم ابلاغی گفت: با توجه به حمایت‌های صورت گرفته از سوی شورای پشتیبانی سوادآموزی و تلاش‌های بی وقفه فعالان عرصه سوادآموزی، این معاونت موفق به تحت پوشش قراردادن ۶۴۷۷ نفر بی‌سواد و کم‌سواد شد.

وی در خصوص دلیل عدم پوشش کامل حجم ابلاغی گفت: پایین بودن جمعیت بی‌سواد و کم‌سواد در استان، نبود رغبت لازم برای آموزش سواد، وجود شرایط زیست بوم جدید کرونایی و شرایط زندگی خانواده‌ها را می‌توان از علل اصلی عدم تحقق کامل حجم اصلی دانست.

محمدی در خصوص مخاطبین حوزه سوادآموزی و وضعیت باسوادی استان تصریح کرد: گروه هدف سازمان نهضت سوادآموزی ۱۰ الی ۴۹ سال تعیین شده است، البته افراد خارج از این رده سنی نیز در برخی از گروه‌های شغلی مانند کشاورزان، چایکاران، نوغانداران، مددجویان ندامتگاه‌ها و... می توانند در کلاس‌های سوادآموزی ثبت‌نام و از نعمت سواد بهره مند شوند. بر اساس برآوردهای صورت گرفته بر مبنای اطلاعات سرشماری رسمی کشور در سال ۱۳۹۵، هم اکنون درصد باسوادی استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۹۸.۴ است.

معاون سوادآموزی استان گیلان در خصوص وضعیت آموزش در کلاس‌های سوادآموزی با توجه به شیوع سویه جدید ویروس کرونا در استان بیان کرد: تمامی آموزش‌دهندگان همانند معلمان مدارس در اولویت واکسیناسیون قرار گرفتند. همچنین میانگین جمعیت کلاس‌های سوادآموزی استان ۱۰ نفر است و آموزش حضوری می‌تواند با رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت گیرد اما با این وجود شیوه آموزش در حوزه سوادآموزی را بر اساس تصمیمات اخذ شده برای شیوه آموزش در مدارس عادی برنامه ریزی کرده‌ایم تا سلامت آموزش دهندگان و سوادآموزان را خطری تهدید نکند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار