دانیال شه‌بخش:

برای مدال جهانی خون ریختیم

کار بلدتر از علیرضا استکی نداریم

تهران (پانا) - حواشی که هنگام برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون بوکس به وجود آمد، هنوز بوکس را رها نکرده و هر روز اتفاقات عجیب و غریب زیادی رخ می‌دهد. حمله به علیرضا استکی، سرمربی تیم ملی بوکس و همچنین تک مدال تاریخی دانیال شه‌بخش ظاهراً مأموریت اصلی برخی شده است.

کد مطلب: ۱۲۵۴۲۰۸
لینک کوتاه کپی شد
برای مدال جهانی خون ریختیم

هنوز مشخص نیست که پشت این داستان بی‌اهمیت نشان دادن مدال چه چیزی نهفته اما هر چه هست این بی‌احترامی به اولین مدال‌آور تاریخ بوکس است که نباید به خاطر خصومت‌های شخصی به وجود بیاید. ماجرایی که حالا واکنش دانیال شه‌بخش را هم در پی داشته و معتقد است که این بی‌حرمتی‌ها جوانان را از بوکس ناامید می‌کند:«من و علیرضا استکی حالا الگوی جوانان بوکس هستیم؛ من اولین مدال‌آور جهان هستم و علیرضا استکی هم تقریباً مهم‌ترین مربی بوکس اما با این برخورد‌ها، جوانان چه فکری می‌کنند؟ به نظرم با دیدن این برخوردها به‌شدت از آینده خود ناامید می‌شوند.»

چند روزی است که به‌شدت اولین مدال تاریخ بوکس را مورد حمله قرار دادند.

کاری که باید انجام می‌دادم را به بهترین شکل ممکن انجام دادم و حالا هم هر کسی در حد استاندارد و ظرفیت خودش درباره این کار بزرگ قضاوت می‌کند. و برای من اهمیتی ندارد. ترجیح می‌دهم که فکر و ذهنم را به ورزش کردنم معطوف کنم. احساس می‌کنم که دنبال دیده شدن و بزرگ کردن خودشان هستند.

شایعه شده که این مدالی را که شما به دست آوردید با پول خریدی؟

من که از پشت پرده خبر ندارم اما این حرف‌ها بی‌احترامی است. چطور چنین چیزی ممکن است؟ به نظرم پرداختن به این موضوع هم خوب نیست. اگر این کار شدنی بود، حتماً قبل از این انجام می‌دادند. خرید مدال جهانی از عهده فدراسیونی بر می‌آید که بتواند ارتباط خیلی خوبی در سطح بین‌الملل داشته باشد.

به هر حال می‌گویند که سند دارند؟

سند که با حرف فرق می‌کند؛ واقعاً اگر سند دارند؛ چرا رو نمی‌کنند؟ به نظرم اینها آدم‌های کوچکی هستند و با این حرف‌ها دنبال بزرگ کردن خودشان هستند.

به هر حال کسی باید جواب اینها را بدهد.

من یک مدال گرفتم و شدم اولین مدال آور تاریخ اما اگر همه افراد تیم هم مدال می‌گرفتند، باز هم یکسری بودند که از این حرف‌ها راه بیندازند. جواب دادن به این افراد یعنی بزرگ کردن آنها و به نظرم باید از کنار این حرف‌ها بی‌تفاوت رد شد.

مدعی شدند که جدول را آسان چیدند؟

80 الی 90 سال بوکس ایران فعالیت کرد و هیچ‌کس نتوانست چنین لابی را بزند؛ فدراسیون بوکس چطور توانست این کار را انجام بدهد؟ در کدام رشته ما چنین توانایی داریم که بتوانیم جدول بچینیم؟

بعد از موفقیت‌ها معمولاً کار به تشویق و حمایت می‌رسد اما چی شد که تا این اندازه هجمه علیه شما به وجود آمد؟

حسادت دلیل اصلی این مسائل است. مدال را از دهان شیر بیرون کشیدیم اما باورشان نمی‌شود؛ 90 سال هر کسی رفت دست خالی آمد به همین خاطر هم حسادت می‌کنند. افراد حسود و بسیار کوچکی هستند. با 4 رقیب از 4 قاره مسابقه دادم اما می‌آیند حرف‌های عجیبی را مطرح می‌کنند. متأسفانه برخی از افراد هر روز رنگ عوض می‌کنند. ضمن اینکه نباید فراموش کرد که بوکس در حال پیشرفت است و وقتی قطاری در حال حرکت باشد، سنگ به سمتش پرتاب می‌شود.

منظورت چه کسی هست؟

اسم نمی‌برم اما به آقای استکی هم گفتم واقعاً نباید با درگیر شدن با این افراد اندازه خودمان را پایین بیاوریم. در حدی نیستند که علی آقا بخواهد جواب آنها را بدهد. این چند نفری که داستان‌های چند روز اخیر را راه انداخته‌اند در حدی نیستند که علی آقا جوابشان را بدهد. در بوکس کار بلدتر از علیرضا استکی نداریم. واقعاً هم برای گرفتن این مدال خون ریختیم و حالا آماده هستیم تا به بازی‌های المپیک برویم و اولین مدال تاریخ را در پاریس کسب کنیم. هیچ وقت موفقیت آسان به دست نمی‌آید.

به نظر ادامه‌دار شدن این حواشی به بوکس هم آسیب بزند.

کاش مردانه جلو می‌آمدند اما رفتارهای عجیب و دور از‌ شأن و با راه انداختن حرف‌های فاسد به‌دنبال ضربه زدن به بوکس هستند. البته بعید می‌دانم بتوانند کار زیادی را انجم بدهند. رئیس فدراسیون بوکس حسین ثوری است که کارش را با قدرت انجام می‌دهد و در نهایت بعد از چند روز همه چیز سرجای خود بر می‌گردد.

بعد از مدال تاریخی که در بوکس کسب کردی کلی وعده داده شد؛ به این وعده‌ها عمل شد؟

متأسفانه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هیچ توجهی به مدالم نداشتند. خیلی از این بابت متأسفم. آنها قبل از مدال جهانی، مدال نقره آسیا را هم ندیدند. در سطح استان هم وعده‌های زیادی داده شد که متأسفانه برخی از آنها هم به وعده‌ها عمل نکردند.

نمی‌خواهی بگویی چه کسانی بودند؟

نه فعلاً فرصت می‌دهم تا به وعده‌هایی که دادند عمل کنند. فعلاً مدارا می‌کنم اما بعید است که خیلی صبور باشم. باید بعد از این مدال جهانی در آرامش کامل فقط به فکر مدال المپیک باشم اما حالا به همه افرادی که وعده دادند باید یادآوری کنم که به قولی که دادند، عمل کنند.

بازی‌های آسیایی را در پیش داری، می‌توانی مدال بگیری؟

بعد از مدال جهانی که به دست آوردم تمام فکرم معطوف به ورزش است و می‌خواهم در المپیک هم اولین مدال‌آور تاریخ باشم. حالا هر کسی هر چیزی می‌‌خواهد بگوید، چه اهمیتی دارد؟ اولین مدال‌آور تاریخ بوکس هستم. حالا می‌خواهم در المپیک هم اولین باشم؛ البته امید دارم که بقیه نفرات تیم هم بتوانند و من فقط اولین مدال باشم، نه تنهاترین.

برای حضور در هانگژو چین تغییر وزن می‌دهی؟

نه هنوز هیچ چیزی مشخص نیست. باید آیبا اوزان را اعلام کند و بعد از مشخص شدن اوزان تصمیم خود را بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار