کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی منطقه ١٢ خبر داد:

اجرای برنامه مکمل یاری ویتامین D و قرص آهن در منطقه ۱۲

تهران (پانا) - افتتاحیه برنامه مکمل یاری ویتامین D و قرص آهن، در دبیرستان بانو ضرابی منطقه ۱۲ برگزار و از اهمیت تامین آهن و ویتامین D گفته شد.

کد مطلب: ۱۲۵۴۱۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه مکمل یاری ویتامین D و قرص آهن در منطقه ۱۲

فرشته لطیفی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه ١٢ تهران از برگزاری افتتاحیه برنامه مکمل یاری ویتامین D و قرص آهن خبر داد.

لطیفی بیان کرد: برنامه مکمل یاری که در دو سال گذشته، به علت شیوع بیماری کرونا و عدم حضور دانش آموزان در مدارس اجرا نشد، با توجه به اهمیت حفظ سلامت دانش آموزان دختر دوره متوسطه (جامعه زنان آینده کشور) که با مشارکت وزارت بهداشت و آموزش و پرورش انجام می‌شود.

وی افزود: امسال پس از پیگیری و تامین اعتبار، این برنامه برای مدارس جنوب منطقه ١٢ در بهمن ماه شروع شد.

لطیفی گفت: روز یکشنبه ١٧ بهمن ماه مراسم افتتاحیه برنامه مکمل یاری با حضور مدیران مدارس مجری( ١٨ مدرسه جنوب منطقه) و مسوولین مرکز بهداشت شرق، در دبیرستان بانو ضرابی منطقه ١٢ برگزار شد.

در این مراسم، محمد خزائی؛ معاونت پرورشی و تربیت بدنی منطقه؛ ضمن خوش آمدگویی به حاضران در جلسه، از اهمیت مصرف ویتامین D و قرص آهن، برای دانش آموزان صحبت کرد.

همچنین در ادامه آرش عباسی؛ معاون مرکز بهداشت شرق اشاره کرد: افزایش دهنده های جذب آهن شامل ویتامین ث و کاهش دهنده های جذب، انواع منابع کلسیم و چای و کافئین ها است. همچنین یکی از راه های پیش گیری از بستری بیماران کرونایی در بیمارستان، مصرف ویتامین Dو مکمل یاری با قرص آهن است و به علت ساختار فیزیولوژیکی دفع آهن در دختران و نیاز به جایگزینی، از اهمیت ویژه ی برخوردار است.

سپس قرص آهن و ویتامین D میان دانش آموزان توزیع و نحوه مصرف آن توضیح داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار