حسینی: امام راحل روحیه خودباوری را در مردم زنده کردند

چین براساس توافق ۲۵ ساله، اعلام آمادگی کرده در حمل و نقل و صنایع تبدیلی سرمایه‌گذاری کند

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت امام راحل روحیه خودباوری را برای مردم ایجاد کردند و کشور از وابستگی 100 درصد خارج شد. 

کد مطلب: ۱۲۵۳۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: امام راحل روحیه خودباوری را در مردم زنده کردند

سیدمحمد حسینی در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: چشم که باز کردیم یک نظام مستبدی را شاهد بودیم و خفقان داشتیم. معدن مس سرچشمه دست آمریکایی‌ها بود و در صنعت و ارتش ما مستشاران آمریکایی حضور داشتند. امام به سرلشگران ما می‌گفتند نمی‌خواهید آقای خود باشید؟ استبداد بود و مردم نقشی نداشتند و انتخابات فرمایشی بود و مردم در سرنوشت خود دخیل نبودند.

وی ادامه داد: مردم به این وضعیت نه گفتند و امام راحل روح خودباوری را برای مردم زنده کرد. کشور ما 100 درصد وابسته بود و تا سیب زمینی و پیاز نیز وارداتی بود و دلشان خوش بود که نفت می‌فروشیم و هرچه هست وارد می‌کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری توضیح داد: پس از انقلاب و از دوران جنگ که ایستادیم تفکر و ایده ما می‌توانیم تقویت شد. در دوران جنگ ابتکارات بسیاری اتفاق افتاد و پس از دوران جنگ رهبر انقلاب بر تولید علم تاکید کردند و با توجه به اینکه در معرض تحریم و تهدید بودیم این مهم بیش از پیش در دستور کار قرار گرفت.

حسینی افزود: تولید علم مقدمه تولید ثروت و اقتدار ما شد. در ساخت قایق‌های تندرو، پهباد، بمب و در همه حوزه‌های نظامی می‌توانیم قدرت‌نمایی کنیم علیه کدخدای دنیا. امنیت مهمترین مسئله است. یکی از آمریکایی‌ها گفته بود ایران امن‌ترین کشور دنیا در ناامن‌ترین منطقه است.

وی تاکید کرد: امروز قدرت نظامی برتر دنیا و منطقه هستیم و می‌دانند بدون ایران حل نمی‌شود. سال 58 دانشجو بودم اما در همه جای ایران دانشگاه نداشتیم و در برخی استان‌های مهم دانشگاه بود. 47 درصد ابتدای انقلاب باسواد بودند و امام راحل نهضت سوادآموزی را راه‌اندازی کردند. توجه به علم و دانش پس از انقلاب رخ داد. بحث هسته‌ای موضوع کوچکی نیست و ما متکی به خود کارهای بزرگی در این زمینه انجام دادیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری یادآور شد: از سال 80 وارد بحث نانو شدیم و امروز حرف برای گفتن در دنیا در این زمینه داریم و می‌خواهیم وارد مقوله هوش مصنوعی شویم. قطعا مشکل اقتصادی داریم اما امروز دست در دست هم می‌خواهیم این مسائل را حل کنیم.

حسینی تصریح کرد: امام راحل فرمودند به من خدمت‌گزار بگویید تا رهبر و این باید الگوی همه مدیران ما باشد؛ کسی که عاشق مردم است نمی‌تواند سختی مردم را تحمل کند و امام راحل با دیدن سختی مردم اشک از چشمانشان جاری می‌شد و از همین منظر بود که جهاد سازندگی تشکیل شد.

وی ادامه داد: امروز زیرساخت‌ها در کشور مهیا است و بهتر از این نیز می‌تواند باشد. مسئله اشتغال را نیز داریم و دولت در حال فعالیت در این بخش است تا در کل کشور براساس آمایش سرزمینی، امکانات و سرمایه‌گذاری توزیع شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: چین براساس توافق 25 ساله، اعلام آمادگی کرده در حمل و نقل و صنایع تبدیلی سرمایه‌گذاری کند. ما حاضر بودیم غربی‌ها بیایند و خودشان رفتند. امروز دیپلماسی اقتصادی ما فعال شده و همه دنیا را می‌بینیم و خودمان را محدود به چند کشور اروپایی نمی‌بینیم. ایران ظرفیت‌های بسیاری دارد و می‌توانیم تبادلات بسیاری داشته باشیم.

حسینی گفت: آمریکایی‌ها تحریم‌های مختلفی علیه ما داشتند اما ما مقاوم ایستادیم و امروز آن‌ها باید بپذیرند ایران قدرت است و باید با ما کنار بیایند.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم برنامه‌های فراوانی دارد. از ساخت مسکن که با رونق آن بسیاری از مشاغل فعال می‌شود. نظام عادلانه پرداخت را داریم و سازمان امور اداری استخدامی مامور شده همه نیروها را یکپارچه و ساماندهی کند. شورای عالی آب را تشکیل داد، در بحث هوا و فضا و اشتغال دولت کار خود را شروع کرده و دولت در تعامل با مجلس سنگ تمام گذاشته و رئیس جمهوری با نمایندگان مجلس جلسه گذاشته است. در این 6 ماه کارهای خوبی انجام شده و همه باید کمک کنند تا ایران ما پرافتخار و مایه مباهات باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار