اجرای طرح آهن‌یاری و مکمل‌یاری ویتامین در مدارس منطقه ۳ تهران

تهران (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی منطقه 3 در مراسم افتتاحیه طرح آهن‌یاری و ویتامین های مکمل، با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های مهم سند تحول است، هدف از اجرای این طرح را پیشگیری از کم‌خونی، فقر آهن و کمبود ویتامین ‌D در بین نوجوانان دانست.

کد مطلب: ۱۲۵۳۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح آهن‌یاری و مکمل‌یاری ویتامین در مدارس منطقه ۳ تهران

فیروز یارمحمدی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 3 در مراسم افتتاحیه طرح آهن یاری و ویتامین های مکمل، که به همت کارشناس سلامت منطقه در دبیرستان دخترانه سهام خیام برگزار شد، گفت: تعلیم و تربیت زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های مهم سند تحول است و توجه به سلامت دانش آموزان یکی از وظایف و رسالتهای اصلی آموزش و پرورش است. در همین راستا با وجود محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا و به دلیل اهمیت زیاد اجرای این طرح، امسال نیز همانند سال‌های گذشته طرح های حوزه سلامت همچنان با همت همکاران، مشارکت خانواده ها و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه شاد اجرا می شود.

یارمحمدی افزود: در سال تحصیلی جاری با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ما شاهد اجرای طرح های آهن یاری و مکمل ویتامین D در مدارس منطقه 3 تهران هستیم. دانش آموزان دختر متوسطه هر هفته یک قرص آهن به مدت ۱۶ هفته دریافت خواهند کرد.

یارمحمدی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح پیشگیری از کم خونی، فقر آهن و کمبود ویتامین D در بین نوجوانان است، ادامه داد: کمبود آهن باعث خستگی زود‌رس، رنگ پریدگی، کاهش توان بدنی، ضعف، بی حالی و تضعیف سیستم ایمنی بدن و افزایش احتمال ابتلا به بیماری ها و افت تحصیلی دانش آموزان می شود. مصرف ویتامینD در پیشگیری از دیابت، بیماری های قلبی عروقی، ام اس، پوکی استخوان و پیشگیری از برخی سرطان ها موثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار