همزمان با سراسر کشور:

گلبانگ انقلاب در مدارس هرمزگان طنین انداز شد

هرمزگان(پانا)-آیین نمادین زنگ انقلاب با حضور استاندار هرمزگان ، مدیر کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولین صبح امروز همزمان با سراسر کشوردر دبستان شاهد دخترانه شهید الله‌پرست ناحیه یک بندرعباس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۷۴۱
لینک کوتاه کپی شد
گلبانگ انقلاب در مدارس هرمزگان طنین انداز شد

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این آیین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب با تأکید بر ضرورت آشناسازی به‌ویژه نسل جوان با جنایات رژیم پهلوی، اظهار کرد: در طول تاریخ بسیار اتفاق افتاده که ظلم آشکاری بر مردم یک سرزمین روا شده اما به‌دلیل عدم رجوع به تاریخ و فراموشی این جنایت‌ها و ظلم‌ها، آن ملت دوباره مورد ظلم واقع شده‌اند.

وی با بیان اینکه ولایت مداری و ظلم‌ناپذیری به‌عنوان ارکان اصلی موفقیت نظام اسلامی به شمار می‌رود، مرور وقایع تاریخی از جمله 17 شهریور، مسجد گوهرشاد و ... را به‌ نسل جوان و دانش آموزان توصیه کرد و افزود: معلمان امید و خودباوری را به نسل جوان و دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان و سرمایه‌های اصلی کشور تزریق کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره حضور همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب، گفت: مردم در هرمیدانی که انقلاب به آن نیاز داشته حضور پررنگ و مؤثر داشته اند و رخداد همه اتفاقات بزرگ مانند کربلای 4 و ظهور شخصیت های بزرگی مانند شهید فخاری ها و سردار سلیمانی‌ها ثمره همین انقلاب است.

دوستی، جمهوری اسلامی ایران را حافظ منافع امت اسلامی عنوان کرد و افزود: در دوران پهلوی منحوس، یک ژنرال امریکایی برای کشور تصمیم می گرفت اما امروز به برکت خون شهدا و اقتدار نظام اسلامی، روزی نیست که سربازان سپاه اسلام در سواحل خلیج فارس به آمریکایی‌ها سیلی نزنند.

وی، ادامه داد: طی بیش از چهار دهه گذشته، خوشبختانه ایران عزیز توانسته به قدرت و دانش لازم در حوزه های مختلف دست پیدا کند اما اولویت فعلی کشور معیشت و اقتصاد است که دولت نیز تمام اهتمام خود را برای رفع مشکلات این بخش بکار بسته است.

استاندار هرمزگان با اشاره به تلاش غربی‌ها برای تضعیف اهرم‌های قدرت در ایران و ضرورت حفظ قدرت دفاعی کشور، گفت: غربی‌ها اگر لحظه‌ای احساس کنند ما در دفاع از کشور و منافع خود ضعف داریم و اگر اقتضاء زمان به آن‌ها این اجازه را بدهد، افرادی مانند هیتلر و استالین را بازتولید خواهند کرد.

دوستی، بار دیگر به حضور پررنگ مردم در مقاطع حساس تاریخی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: امروز الحمدلله نسل جوان و به‌ویژه دهه هفتادی‌ها نیز در همه صحنه ها حضور دارند و میدان‌داری آن‌ها را در عرصه رزم میدانی، ورزش و دانشگاه به خوبی می توان لمس کرد.

استاندار هرمزگان، گسترش عدالت و پیشرفت ایران را به عنوان دو سیاست مهم ذیل شعار دولت مردمی - ایران قوی عنوان کرد و گفت: ما به عنوان نماینده دولت مقید هستیم از همه ابزارها برای بهبود اوضاع کنونی گام برداریم و خدمت بی منت به‌ مردم را نقشه راه و خط مشی اصلی خود می دانیم.

در پایان این مراسم پس از نواختن زنگ انقلاب، مادر شهیده معلم طیبه امیر شکاری و زینب عمرانی فرزند شهید عبدالحسین عمرانی مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار