سخنگوی هیأت رئیسه مجلس و رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با پانا:

مردم، عدالت را به‌عنوان یک گوهر انقلاب اسلامی باور کرده‌اند و پایبند آن هستند

تهران (پانا) - رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه در زمینه عدالت با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم گفت مردم، عدالت را به عنوان یک گوهر انقلاب اسلامی باور کرده‌اند و پایبند آن هستند و معقتدند که باید مسیر کلی حرکت به سمت و سوی عدالت باشد.

کد مطلب: ۱۲۵۲۳۶۵
لینک کوتاه کپی شد
مردم، عدالت را به‌عنوان یک گوهر انقلاب اسلامی باور کرده‌اند و پایبند آن هستند

آناهیتا یاوری - سیدنظام‌الدین موسوی در گفت‌وگو با پانا در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: «دستاوردهای انقلاب بسیار بوده است اما ما اگر بخواهیم که این را در شعار‌های اصلی انقلاب خلاصه کنیم، استقلال آزادی جمهوری اسلامی آرمان‌هایی بود که مردم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در قالب شعار بیان کردند و با پیروزی انقلاب بخش عمده ای از آن تحقق پیدا کرد.»

وی افزود: «انقلاب اسلامی براساس آنچه که ما از کلام حضرت امام و مقام معظم رهبری برداشت می‌کنیم، یک حرکت رو به جلو و رو به رشد و پویا است یعنی انقلاب اسلامی متوقف نمی‌شود و متناسب با زمان به سمت رشد و توسعه حرکت می‌کند.»

رئیس ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی ‌بیان کرد: «مهمترین و اولین شعاری که مردم قبل از انقلاب سر می‌دادند و بعد از انقلاب به دنبال تحقق آن بودند، استقلال بود. دلیل اینکه این انقلاب به وقوع پیوست این بود که کشور گرفتار استعمار جدی بود. رژیمی که روی کار بود با کودتا حکومت را به دست گرفته بود و مستظهر به پشتیبانی قدرت‌های خارجی بود و قدرت‌های سلطه‌گر در همه امور ما دخالت می‌کردند.

موسوی ادامه داد: «انقلاب اسلامی این را برطرف کرد و استقلال و هویت ملی را به ملت ما ارزانی داشت. تا امروز آنچه که ما از تهدید و فشار شاهد آن هستیم برای از بین بردن این استقلال است. الحمدلله تاکنون این استقلال از بین نرفته و کمرنگ نشده است و با همان روحیه‌ای که مردم و مسئولان کشور داشتند، همچنان پس از ۴۳ سال بر استقلال کشور پافشاری می‌کنیم.»

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی به تحقق عدالت اشاره کرد و گفت: «قبل از انقلاب ما شاهد بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌های گسترده‌ای بودیم. بعد از انقلاب اسلامی تلاش شده است که عدالت محقق شود. مقام معظم رهبری نیز تأکید کردند که ما در زمینه عدالت با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم اما تلاش کلی حاکمیت حرکت به این سمت است. ما در افکار عمومی شاهد هستیم که اگر بخشنامه‌ای خلاف عدالت باشد، افکار عمومی به آن واکنش نشان می‌‎دهد. یعنی مردم، عدالت را به عنوان یک گوهر انقلاب اسلامی باور کرده‌اند و پایبند آن هستند و معقتدند که باید مسیر کلی حرکت به سمت و سوی عدالت باشد.»

وی اظهار کرد: «در حوزه سیاست خارجی و تأثیرگذاری منطقه‌ای و جهانی ایران قابل قیاس با گذشته نیست. ما در گذشته کشوری بودیم که حتی در داخل نیز با مشکلات متعدد مواجه بودیم اما امروز مردم ایران و انقلاب ایران حامل پیامی برای دنیاست. و مردم دنیا و مردم منطقه از انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو یاد می‌کنند و از این الگو تبعیت می‌کنند.»

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: «مباحث مربوط به رشد زیرساخت‌ها، توسعه زیرساخت‌ها و مباحث آموزشی و بهداشتی نیز از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار