برگزاری جلسه پویش ملی ایران سرسبز در استان اصفهان

اصفهان (پانا) - معاون  پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد نگهداری و توسعه محیط زیست از شاخص‌های توسعه و یک وظیفه ملی و دینی است.

کد مطلب: ۱۲۵۲۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه پویش ملی ایران سرسبز در استان اصفهان

جلسه پویش ملی ایران سرسبز با حضور مهدی اسماعیلی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مرتضی شکری، رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل، علی رستمی سرپرست سازمان دانش آموزی و نمایندگان تشکل بسیج دانش آموزی، تشکل هلال احمر، تشکل اتحادیه انجمن های اسلامی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری، اداره کل محیط زیست در دفتر معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.

مهدی اسماعیلی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در حاشیه این جلسه گفت: ما باید تا می توانیم برای محافظت از منابع طبیعی تلاش کنیم.

وی ضمن ترغیب دانش آموزان به این سنت حسنه افزود: درختکاری و کاشت نهال یکی از سنت‌های پسندیده‌ای است که در دین مبین اسلام به آن اشاره شده است و حفظ طبیعت و کاشت درخت در شریعت مقدس اسلام همیشه به عنوان یک امر نیک مورد توجه بوده است، به گونه ای که رسول خدا، شکستن شاخه‌ای از درخت را به مثابه شکستن بال فرشتگان می داند.

اسماعیلی افزود: نگهداری و توسعه محیط زیست از شاخص‌های توسعه و یک وظیفه ملی و دینی است و گسترش فضای سبز منجر به کاهش آلودگی محیط زیست و همچنین شادابی و سلامتی جامعه می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در مورد اجرای این پویش توضیحاتی داد و تاکید کرد: ما در اولین گام باید هماهنگی بین دستگاهی ایجاد کنیم، سپس باید کمیته راهبری منطقه ای را ایجاد کنیم و کمیته های شهرستانی را تقویت کنیم و تلاش کنیم به صورت عملی این کار در دانش آموزان فرهنگ سازی شود.

در ادامه مرتضی شکری رئیس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی از توسعه فرهنگ درختکاری در بیان دانش آموزان گفت و افزود: باید به سالم سازی محیط زندگی خود کمک کنیم و درختکاری در آپارتمان، خانه های ویلایی و ادارات جدی گرفته شود تا شهرنشینی به ما آسیب نزند و همه باید در جهت توسعه و افزایش فرهنگ درخت کاری در جامعه و حفظ و نگهداری آن اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه، طبیعت رکن بسیار مهمی است، ادامه داد: دانش آموزان با کاشت نهال ، اقدام موثری در حفظ و سالم سازی محیط زیست انجام دهند و در راستای توسعه منابع طبیعی بویژه فضای سبز تلاش کرده و سهم خود را در ایجاد فضای پاک ایفا کنند.

سپس علی رستمی، سرپرست سازمان دانش آموزی به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نهال کاری اشاره و اضافه کرد: در راستای توسعه فضای سبز و درختکاری، باید نسبت به کاشت نهال هایی متناسب با اقلیم استان و شهرستان ها اقدام کرد.

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه هماهنگی آموزش و پرورش استان ها به استان مازندران واگذار شده است، ادامه داد: درختکاری یک فعالیت تربیتی است و همه دستگاه ها از جمله تشکل های دانش آموزی مدارس باید در آن دخیل باشند و دانش‌آموزان در این فعالیت در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار