برگزاری کارگاه آموزشی گفتمان سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اردبیل

اردبیل(پانا) - کارگاه آموزشی گفتمان سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با رویکرد تربیت تمام ساحتی با حضور مشاور وزیر برای کلیه فرهنگیان شاغل در مقطع ابتدایی این استان در بسترشبکه شاد و اسکای روم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۶۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی گفتمان سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اردبیل

در این وبینار آموزشی، نرگس غفاریان، معاون آموزش ابتدایی آموزش پرورش اردبیل ضمن سپاس از همکاری مشاور وزیر آموزش وپرورش در برگزاری کارگاه های آموزشی و توجیهی سند تحول بنیادین در این استان، اظهار کرد: سند تحول بنیادین در واقع نقشه راه آموزش و پرورش و مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

وی افزود: مهم ترین تحول در سند تحول بنیادین افزایش مهارت های دانش آموزان برای زندگی مناسب و موثر برای دفاع از آرمانها و مشارکت در زندگی اجتماعی و سازندگی است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش پرورش استان گفت: در این سند به طور دقیق انتظار از مربی، متربی، مدیر و خانواده مشخص شده است و با شناخت و آگاهی کامل از این سند می‌توان انتظار داشت که دانش‌آموزان شایسته نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تربیت کنیم.

رضا مددی، مشاور وزیر آموزش وپرورش نیز عنوان کرد: برنامه درسی یکی از مهم‌ترین امکانات نظام تعلیم و تربیت است. مدیر مدرسه باید با فراهم کردن تمامی شرایط لازم، برنامه درسی را به درستی ایجاد و از آن برای تحقق امر تربیت استفاده کند.

وی ادامه داد: باید از تربیت تک بعدی به سمت تربیت همه جانبه برویم. یکی دیگر از تاکیدات سند تحول بنیادین تربیت در ساحت‌های شش گانه است‌. ساحت‌های شش‌گانه می‌گویند تربیت دانش‌آموزان صرفاً در آموزش علمی محدود نشود، بلکه باید به آنها ابعاد دیگر تربیتی از جمله تربیت سیاسی، اجتماعی، اعتقادی، زیستی، بدنی، علمی، فناورانه، زیبایی شناسی، حرفه‌ای و اقتصادی آموزش داده شوند.

مشاور وزیر آموزش وپرورش خاطر نشان کرد: ابتدا باید خود مدیران، معلمان و اولیا با ادبیات تمام ساحتی آشنا شوند تا بتوانند دانش آموزانی بر این اساس تربیت کنند.

گفتنی است سه محور، آشنایی با تربیت همه جانبه و متوازن مبتنی بر ساحت‌های تعلیم و تربیت، تبیین اهداف دوره های تحصیلی و برنامه درسی ملی و حوزه های یازده‌گانه تربیت و یادگیری از موضوعات مورد بحث در این کارگاه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار