محمود کلهر در گفت‌وگو با پانا

اسکووچیچ باید در جام جهانی هم سرمربی تیم ملی ایران باشد

به یحیی گل محمدی و بازیکنان پرسپولیس حق می‌دهم

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران با تمجید از عملکرد دراگان اسکووچیچ در تیم ملی فوتبال ایران، خواستار ادامه همکاری با این سرمربی کروات در جام جهانی شد.

کد مطلب: ۱۲۵۱۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
اسکووچیچ باید در جام جهانی هم سرمربی تیم ملی ایران باشد

محمود کلهر در گفت‌وگو با پانا، درباره شرایط پرسپولیس و استعفای یحیی گل‌محمدی گفت: «واقعا جای تاسف دارد تیمی مثل پرسپولیس با چنین شرایطی روبه‌رو شود که سرمربی تیم تصمیم به استعفا بگیرد. باید مدیرعامل و اعضای هیات‌مدیره تعامل بیشتری با بازیکنان داشته باشند تا از این طریق مشکلات حل شود. پرسپولیس الان در کورس قهرمانی لیگ است و با همت کادر فنی و بازیکنان شرایط خوبی در لیگ دارند، قطعا اعتصاب بازیکنان و استعفای گل‌محمدی هواداران را نگران کرده است.»

وی ادامه داد: «پرسپولیس از گذشته مشکلات زیادی داشته که الان این وضعیت برای تیم به وجود آمده است، من حتی در مصاحبه‌ای از سیدجلال خواندم که گفته بود صدری و درویش در به وجود آمدن این مشکلات نقشی ندارند. بنابراین باید به درویش هم فرصت داده شود تا این مشکلات را حل کند. هر چند که این کار زمانبر است اما مدیرعامل باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن این کار را انجام دهد تا بیش از این پرسپولیس آسیب نبیند.»

پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد: «بازیکنان و اعضای کادر فنی هم حق دارند وقتی چندین مرتبه وعده‌ها عملی نمی‌شود بی‌اعتمادی هم زیاد خواهد شد. اگر مشکلات مالی کمرنگ شود، قطعا بی‌اعتمادی هم از بین می‌رود. مدیرعامل پرسپولیس باید مدیریت بهتر داشته باشد. گل‌محمدی توانایی‌های خود را در پرسپولیس ثابت کرده و با تمام مشکلات بهترین نتیجه را گرفته لست، من به او حق می‌دهم، وقتی تیم یک نتیجه را واگذار می‌کند همه هواداران انتقاد می‌کنند و زیر فشار قرار می‌گیرند. باید فضا برای کار کردن گل‌محمدی و دستیارانش بهتر شود. مدیریت هم وظیفه دارد این شرایط را فراهم کند.»

وی به انتخاب‌ آجورلو و درویش به عنوان مدیران جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت: «زمانی که سجادی به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شد من جزء کسانی بودم که بسیار از این انتخاب استقبال کردم چون معتقد بودم یک فرد وررشی به خوبی شرایط را درک می‌کند، اما انتخاب‌های او برای پرسپولیس و استقلال کمی این نگاه را تغییر داد، ما الان افرادی را می‌بینیم که با تحصیلات عالی و دارای مدرک دوره‌های فنی و مدیریتی در بیرون از گود هستند و به جای آن افرادی در بدنه کار هستند که تخصصی ندارند و اجازه حضور افراد متخصص را هم نمی‌دهند. این اتفاق خوبی نیست و امیدوارم سجادی این موضوع را مدیریت کند و از این به بعد شاهد حضور چنین افرادی در راس کار نباشیم.»

وی در ادامه به صعود تیم ملی به جام جهانی و عملکرد اسکوچیچ در تیم ملی اشاره کرد و گفت: «واقعا تیم ملی و اعضای کادر فنی دست به کار بزرگی زدند که با چنین نتیجه درخشانی، صعود زودهمگام به جام جهانی را داشتند. دراگان اسکوچیچ نام بزرگی در فوتبال نبود و حتی زمانی که او به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد انتقادهای زیادی صورت گرفت، خود من هم یکی از همان منتقدان بودم. اما او بدون سر و صدا کاری انجام داد که مربیان پرادعایی مثل کی‌روش و ویلموتس هم نتوانستند انجام دهند.»

وی تاکید کرد: «تیم ملی در شرایطی صعود زودهنگام داشت که با شرایطی که در ابتدای کار داشت همه تیم‌ها منتظر صعود ناپلئونی این تیم بودند. تیم ملی حتی با مربی پرادعا و پرهزینه‌ای به نام ویلموتس در آستانه حذف از مرحله مقدماتی قرار گرفت. در گذشته زمانی که کی‌روش هدایت تیم را برعهده داشت از دستیاران ایرانی استفاده نمی‌کرد اما حضور کریم باقری و وحید هاشمیان در کنار اسکوچیچ اتفاق خوب این دوره بود که توانستند چنین نتیجه درخشانی را هم رقم بزنند. اسکوچیچ هم از نبوغ ستارگان ایران به خوبی استفاده کرد و چنین نتیجه درخشانی را رقم زد. دیگر نباید به فکر کسب یک برد برای صعود به جام جهانی باشیم بلکه الان باید به صعود از گروه خودمان در جام جهانی فکر کنبم.»

کلهر عنوان کرد: «به اعتقاد من باید این تیم تقویت شود و از کادر فنی هم حمایت کنند؛ در جام جهانی روسیه تیم ایران اگرچه تدافعی بازی کرد و باعث شد صعود نکنیم، اما عملکرد خوبی داشت. این نشان می‌دهد تیم ما توانایی صعود دارد؛ حتی در جام جهانی روسیه بازبکنان ایران می‌توانستند بالاتر از پرتغال به مرحله حذفی بروند. بنابراین ما باید چنین هدفی داشته باشیم و برای این کار ۱۰ ماه هم فرصت داریم، از حالا باید به فکر برنامه‌ریزی و بازی‌های تدارکاتی مناسب باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار