در مراسم گرامیداشت فرهنگیان متوفی در ایلام عنوان شد:

معلمی که در شرایط سخت بیماری تدریس کرده، عملش جهاد محسوب می‌شود

ایلام (پانا) - در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره 45 فرهنگی که اخیرا بواسطه بیماری کرونا از جمع همکاران خویش پر گشودند، مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام، مرگ معلم را نوعی شهادت دانست و ابراز کرد معلمی که در شرایط سخت مبارزه با بیماری تدریس کرده و در این راه فداکاری کند، عملش در واقع جهاد محسوب می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۵۱۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
معلمی که در شرایط سخت بیماری تدریس کرده، عملش جهاد محسوب می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان ایلام، در مراسمی با همت آموزش و پرورش شهرستان ایلام، با حضور امیر مهردادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام، حجت رشیدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام، مسئولان استانی و شهرستانی و فرهنگیان شهرستان ایلام، یاد و خاطره ۴۵ فرهنگی متوفی شهرستان ایلام که از مهرماه سال ۱۳۹۹ تاکنون از بین ما پرگشودند، در محل مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی گرامی داشته شد.
در این مراسم امیر مهردادی مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام ضمن تقدیر از کار ارزشمند آموزش و پرورش شهرستان ایلام جهت برگزای این مراسم، مرگ معلم را نوعی شهادت دانست و ابراز کرد: معلمی که در سخت‌ترین وضعیت جسمانی و در حال مبارزه با بیماری و با تنگی نفس، تدریس کرده و در این راه فداکاری می کند در واقع نوعی جهاد انجام داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: این بیماری منحوس دوباره به همه یادآوری کرد که تاثیر معلمان چقدر بالاست و هیچ ابزار و امکانی نمی‌تواند جای آنان را پر‌ کند. همه‌ این عزیزان با وقف جان و مال و عمر خود در همه‌ جنبه‌های تعلیم و تربیت، به این آب و خاک خدمت کردند و خدماتشان در گمنامی است. درگذشت این فرهنگیان عزیز یک ضایعه‌ بزرگ است که هیچ چیز نمی تواند جای خالی آن را پر‌ کند.

مهردادی در پایان اظهار کرد: کار معلمی و سپاس از زحمات معلمان بسیار با اهمیت است و این رویه‌ خوب تقدیر از تلاش‌های آنان می‌بایست ادامه داشته باشد.

در ادامه مراسم حجت رشیدی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره فرهنگیان متوفی، به دغدغه آن مدیریت در خصوص برگزاری مراسم گرامیداشت در خور شان همکاران آسمانی در یک سال گذشته با توجه به محدودیت های کرونایی پرداخت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ایلام به جایگاه تکریم و قدردانی از همکاران در مدیریت آموزش و پرورش اشاره و بیان کرد: در یک سال گذشته با همکاری مدیران مدارس، برنامه های متنوع قدردانی از همکاران بازنشسته و گرامیداشت فرهنگیان متوفی در اولویت کار قرار گرفته است.

حجت رشیدی با اشاره به تضعیف فرهنگ قدردانی در جامعه ابراز نمود: در فرهنگ مردم ایران، قدردانی جایگاه ویژه ای داشته اما ناملایمات اجتماعی، فشارها و کم توجهی به موضوعات فرهنگی سبب کمرنگ شدن این فرهنگ در سطح خانواده ها و جامعه طی سالهای اخیر شده است. ما در جایگاه معلم باید فرهنگ قدردانی را آموزش دهیم و این فرهنگ را در جامعه ایران زنده نگه داریم.

در پایان این مراسم با اهدای هدایا و شاخه گل با خانواده همکاران سفر کرده ابراز همدردی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار