امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۳۰ هزار نفر در حوادث جوی اخیر

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امدادرسانی به ۳۰ هزار و ۲۲۲ نفر در حوادث جوی چهار روز گذشته در۲۶ استان کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۸۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۳۰ هزار نفر در حوادث جوی اخیر

به گزارش جمعیت هلال احمر، مهدی ولی‌پور گفت: در ۷۲ ساعت گذشته شرایط نامساعد جوی در ۳۱ استان کشور حاکم بود که از این تعداد، ۲۶ استان نیازمند ارائه خدمات امداد و نجات بودند. امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در ۲۵۸ شهرستان، شامل ۲۰ شهر، ۹۸ روستا، ۹ منطقه عشایرنشین و ۱۳۱ محور کوهستانی عملیات‌های امداد و نجات مختلفی انجام داده‌اند.

وی افزود: در این مدت ۷۸۲ تیم عملیاتی به استعداد ۲۴۶۰ امدادگر و نجاتگر توانستند ۱۴۵۹ خودرو گرفتار در برف و یخبندان را در محورهای کوهستانی کشور رهاسازی کنند. آن‌ها همچنین ۳۳۰۰ نفر را اسکان اضطراری دادند؛ ۸۰ نفر را به نقاط امن منتقل کردند و ۴۲ هموطن را به مراکز درمانی انتقال دادند. همچنین ۱۲ نفر به صورت سرپایی از خدمات درمانی هلال احمر استفاده کردند.

وی ادامه داد: تمامی تیم‌های عملیاتی در سطح کشور در حال آماده‌باش است و نجاتگران و امدادگران در ۱۳ استان آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان جنوبی، قزوین، همدان، چهارمحال و بختیاری، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، زنجان و هرمزگان در حال امدادرسانی هستند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تخلیه آب ۱۲۳ واحد مسکونی توسط امدادگران هلال احمر در این مدت خبر داد.

ولی‌پور گفت: در این مدت ۴۴۶۲ تخته پتو، ۱۳۷۵ تخته موکت، ۱۴هزار و ۳۵۹کیلوگرم نایلون، ۶۸۰ بسته‌غذایی، ۱۹۳ بطری آب‌معدنی، ۱۰۴۷ قوطی کنسروجات و ۴۳۹ بسته بیسکویت در میان متاثرین از برف و آب‌گرفتگی قرار گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار