وزیر آموزش و پرورش در حاشیه بازدید از دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش؛

«دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش»، مرکز استراتژی و راهبری است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و  پرورش در حاشیه بازدید از دبیر خانه هیأت مرکزی گزینش گفت دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش مرکز استراتژی و راهبری است که دائماً باید برای پیشبرد اهداف خود، برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
«دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش»، مرکز استراتژی و راهبری است

یوسف نوری در سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل گزینش، با حضور در ساختمان شهید باهنر، ضمن بازدید از دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش بازدید و گفت و گو با کارکنان دبیرخانه، اظهار کرد: اهل بیت علیهم السلام هرچه داشتند در راه خدا دادند و حضرت فاطمه سلام الله علیها، همه خانواده اش را تقدیم خدا کرد و امانتداری را به بهترین وجه انجام داد.

وی «امانتداری» را امری بسیار ارزشمند توصیف و تصریح کرد: اهل بیت علیهم السلام مصداق واقعی انسان قرآنی و انسان کامل هستند .

نوری افزود: فرمان تاریخی حضرت امام(ره) مبنای تاسیس گزینش شد و این موضوع باعث شد تا در فرآیند گزینش افراد، چارچوب های اسلامی را بیش از پیش مورد توجه واقع شود.

وی با گرامیداشت و یاد و خاطره پیشکسوتان هسته های گزینش، خاطرنشان کرد: در انتخاب افراد، اگر فردی صلاحیتش احراز نشد، باید به او بگوئیم شما در اولویت قرار نگرفته اید؛ نباید گفت:«شما در گزینش رد شدید». زیرا ممکن است او صلاحیت فعالیت در حوزه دیگری را داشته باشد ولی در اولویت بکار گیری در آموزش و پرورش نیست و باید در جایی دیگری خدمت کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بهترین افراد در هسته های گزینش فعال هستند. این افراد صلاحیت های اعتقادی و اخلاقی داوطلبان را بررسی می کنند و این تنها بخشی از کار است و در بخش دیگری به بررسی صلاحیت های حرفه ای افراد می پردازند و «صلاحیت های حرفه ای» در کنار«صلاحیت های اعتقادی» بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تراکم و حجم کاری این حوزه را بسیار زیاد خواند و افزود: فعالیت در حوزه گزینش وقت، زمان و انرژی فراوانی را می طلبد و این امر موجب فرسودگی شغلی کارکنان این حوزه می شود.

وی ادامه داد: «دانش آموزان» و «معلمان» دو اولویت مهم در نظام تعلیم و تربیت هستند، زیرا معلم و دانش آموز، ستون های اصلی آموزش و پرورش هستند.

وی ضمن گرامیداشت سالروز صدور فرمان تاریخی مبنی بر تأسیس هیأت گزینش، گفت: در گزینش داوطلبان ورود به آموزش و پرورش باید نهایت دقت را داشته باشیم چرا که با وجود فناوری های نوین، ضروری است در گزینش ها،دقت بیشتری صورت گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش، مرکز استراتژی و راهبری در ستاد است که دائماً باید برای پیشبرد اهداف، برنامه ریزی داشته باشد.

شایان ذکر است؛ در ابتدای این برنامه احمد طاهر سلطانی؛ مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش، با تشریح برنامه ها و فعالیت های دبیرخانه، به تعداد و ارقام پرونده های در دست اقدام اشاره کرد و اظهار کرد: منابع انسانی در هسته های گزینش بسیار محدود و حجم کار بسیار زیاد است؛ هرچند گزینشگران با فداکاری به وظایف خود به شایستگی عمل می کنند.

سلطانی با اشاره به چالش های موجود در گزینش افزود: مطابق قانون، بکارگیری هرگونه نیرو در آموزش و پرورش، قبل از تأیید گزینش ممنوع است.

گفتنی است در پایان این دیدار، ضمن تقدیر از زحمات کارکنان گزینش، از سه تن از همکاران این دبیرخانه تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار