یادواره ٣٠٠ شهید بخش مرکزی قم برگزار شد

قم (پانا) - یادواره سرداران و ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم همزمان با ایام فاطمیه و سالگرد شهادت شهید سلیمانی در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا شهر قنوات برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۵۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
یادواره ٣٠٠ شهید بخش مرکزی قم برگزار شد

مراسم یادواره سرداران، فرماندهان و ۳۰۰ شهید بخش مرکزی قم از جمله دانش آموز شهید «محمدحسین فهمیده» با حضور همرزمان و خانواده های شهدا، معلمان، دانش آموزان و سایر اقشار و اهالی روستاهای بخش مرکزی در حسینیه فاطمه الزهرا(س) شهر قنوات برگزار شد.

حجت الاسلام‌ «رضا کرمی‌پور» امام جمعه بخش مرکزی قم در این مراسم با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب درباره زنده نگهداشتن یاد شهدا، اظهار کرد: خون شهدای انقلاب اسلامی به هدر نرفته و آنها بودند که به قیمت خون خود آبروی اسلام، قرآن و استقلال مملکت را حفظ کردند و حرکتی که آنها در این انقلاب از خود نشان دادند در طول تاریخ بی‌نظیر بوده است.

همچنین «تقی رضایار» از فرماندهان دوران دفاع مقدس، با اشاره به سخن امیرمؤمنان امام علی (ع) درباره اهمیت قرآن عنوان کرد: قرآن نوری است که چلچراغ‌هایش خاموش نمی‌شوند و چراغی است که شعله‌اش، فروکش نمی‌کند. دریایی است که به ژرفایش نمی‌توان رسید و شاهراهی است که پیمودنش آدمی را به گمراهی نمی‌کشاند.

وی مسیر شهدا را مسیر راه قرآن دانست و افزود: قرآن، معدن ایمان و کانون آن است. قرآن چشمه‌های دانش و دریا‌های آن، بوستان‌های عدل و آبگیر‌های آن، پایه‌های اسلام و بنیان آن و درّه‌های حق و دشت‌های آن است.

رضایار در مورد جایگاه خانواده شهدا در جامعه ابراز کرد: عنوان خانواده شهید در اجتماع یک عنوان افتخارانگیز است. امروز شما خانواده‌های شهدا با دل سرشار از ایمان و خوشنودی از شهادت فرزندانتان، ثابت کرده‌اید که درجامعه ما شهادت، خسارت نیست.

اجرای گروه سرود و تواشیح و مرثیه سرایی حاج رضا ایزدی به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور پیکر شهید تازه تفحص شده شهید «محمد حسینی» از دیگر برنامه‌های یادواره شهدای بخش مرکزی قم بود.

در این یادواره آیت الله سید محمد سعیدی نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مرتضی حیدری فرماندار قم حضور داشتند و از والدین شهید رضا هاشمی، مادر شهید علی علیزاده، همسر و فرزند شهید محمد بنی‌کریمی و فرزند شهید فیروز کریمی تقدیر شد.

تهیه خبر: رقیه کدخدازاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار