دیدار با سردار سلیمانی سرنوشت مرا تغییر داد

تهران (پانا) - همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی گفت دیدار با حاج قاسم در سال 61 سرنوشت زندگی او را تغییر داد و این شهید بزرگوار در میان مردم منطقه نفوذ داشتند و سردار دل ها به معنای حقیقی بودند.

کد مطلب: ۱۲۴۴۵۲۶
لینک کوتاه کپی شد
دیدار با سردار سلیمانی سرنوشت مرا تغییر داد

مسعود اسماعیل بیگی در برنامه در انتهای الوند که از شبکه دوم سیما پخش شد اظهار کرد: اهل کرمان هستم و دیدار با سردار سلیمانی سرنوشت مرا تغییر داد. سال 61، جوانی 19 ساله بودم و وقتی به جبهه رفتم لشگر آماده عملیات بود و کسی تحویلم نمی گرفت و درمانده شده بودم و به من گفتند که باید به شخصی خودم را معرفی کنم و وی را پیدا نمی کردم.
وی ادامه داد: دیدم یک موتوری در حال آمدن است و دیدم حاج قاسم است و عکس او را دیده بودم. ابتدا ترسیدم زیرا سردار، فرمانده تیپ بود و سردار با ارامش خاصی از من پرسید کاری داشتید و یادداشتم را به حاج قاسم دادم و مرا به فرمانده معرفی کرد.
این همرزم شهید توضیح داد: برخورد حاج قاسم به قدری زیبا و مهربانانه بود که روی من تاثیر گذاشت و فکر کردم در خانه خودم هستم و من تا دو روز به شهادت ایشان، در کنارشان باشم. چهارشنبه در حرم حضرت زینب سردار سلیمانی را دیدم؛ دو روز قبل از شهادت سردار.
وی ادامه داد: شهید پورجعفری می گفت سردار سلیمانی فقط هواپیما می خوابد و این سردار شهید مردی خستگی ناپذیر بود.
همرزم شهید سلیمانی تاکید کرد: می گویند سردار سلیمانی مرد میدان است. سردار مرد میدان های سخت بود. من در همه عملیات هایی لشگر بود شرکت کردم و هر زمانی که در اوج عملیات به خط می رفتم سردار سلیمانی را می دیدم. سردار پشت سنگر نبود و خودش در خط می ایستاد. در اوج پاتک های دشمن هم از خط عقب نمی کشید. دشمن در دوران دفاع مقدس تجهیزات زیادی داشت و سردار مستقیم در خط با دشمن مواجه می شدند و جنگ را فرماندهی می کردند.
اسماعیل بیگی توضیح داد: پس از جنگ نیز هرجایی که بحران بود سردار سلیمانی حضور داشت. در زلزله بم، در سرمای شدید، سردار حضور داشت و حاج قاسم با سرمای زیاد در حال فعالیت بود و نمی خوابید. در سیل خوزستان نیز سردار خودش را رساند و تمام مواکب فعال برای اربعین را سازماندهی کرد و به منطقه آورد.
وی افزود: در استان تهران حضور 150 هزار پرس غذا می پختند و به مناطق سیل زده می فرستادند و این به برکت سردار سلیمانی بود.
همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی عنوان کرد: سردار دل ها که می گویند برگرفته از این مهم است که حاج قاسم در قلب تمام مردم منطقه نفوذ کرده بود. سردار شش سال قبل برخی از سران قبایل طوایف اهل تسنن عراق را دعوت کرده بود و 60 نفر از شیخ های عشیره عراق به ایران آمدند و ما برای بازدید این افراد از حرم امام راحل و جماران برنامه ریزی کردیم و این شیوخ اهل تسنن روبروی حرم قرار گرفتند و متحول شدند و یکی بی اختیار با زبان عربی فریاد زد که اماما خدا صدام را لعنت کند که ما را 8 سال رودر روی هم قرار داد.
اسماعیل بیگی گفت: این شیوخ وقتی منزل امام راحل را دیدند باورشان نمی شد که امام در این خانه ساده زندگی کنند. خادم امام دلی برای این شیوخ صحبت کرد و آنان که در عراق عظمت دارند دست خادم امام را به نیت امام می بوسیدند و این نفوذ سردار در میان مردم منطقه بود.
لازم به ذکر است برنامه تلویزیونی "درانتهای الوند" شنبه تا چهارشنبه هر هفته به تهیه کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای مجید یحیایی، حامد مهربانی، غزاله کفاش طلب، فرشته علیپور و پدرام ابدان ساعت ۰۷:۰۰ صبح روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار