عسکری: برای حل مشکلات تعلیم و تربیت نیازمند نگاه تحولی هستیم

شیراز (پانا) - به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت بسیار پیچیده و گسترده است و برای حل این مشکلات یک نگاه تحولی در آموزش و پرورش نیاز است.

کد مطلب: ۱۲۴۴۳۱۴
لینک کوتاه کپی شد
عسکری: برای حل مشکلات تعلیم و تربیت نیازمند نگاه تحولی هستیم

محمد خلیل عسکری، در نشست با حجت الاسلام و المسلمین استوار میمندی مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: همکاری‌های قبلی بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان با قوت و قدرت ادامه خواهد داشت.

وی گفت: سیاست‌های 13گانه کلان آموزش و پرورش در سال 1390 توسط مقام معظم رهبری بیان شدند که محور این برنامه‌ها تحول در آموزش و پرورش بود.

عسکری گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی موجود باید با یک نگاه تحولی در سیستم تعلیم و تربیت تغییرات اساسی و بنیادین ایجاد کنیم.

وی گفت: این تغییرات باید بر پایه سند تحول بنیادین باشد و کمیته مشترکی بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان برای رسیدن دانش‌آموزان به حیات طیبه تشکیل شود.

عسکری گفت: تمام ظرفیت آموزش و پرورش را در رابطه با همکاری‌های بین بخشی با نهادها و دستگاه‌های مختلف در قالب تفاهم‌نامه به کار خواهیم گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز نقشه راه و محور برنامه‌ریزی ما در فارس خواهد بود.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین استوار میمندی بر ضرورت تربیت دینی دانش‌آموزان تاکید کرد.

وی گفت: متاسفانه دشمن با افکارسازی‌ها و خط دادن به قشر دانش‌آموز درصدد کم کردن ارزش‌های دینی در تعلیم و تربیت است.

حجت الاسلام و المسلمین استوار میمندی گفت: تمرکز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر جوانان بوده و قرار است این جوانان از مدارس فعالیت گسترده خود را آغاز کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس گفت: با توجه به رسالتی که حوزه علمیه بر دوش خود احساس می‌کند نمی‌تواند بر فرایند تعلیم و تربیت بی‌تفاوت باشد.

وی گفت: در آموزه‌های دینی تزکیه بر تعلیم مقدم است و نیاز داریم در تولید علم جوانانی داشته باشیم که ارزش‌های اسلامی و میهن دوستی در آنان نهادینه شده باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه فارس افزود: این بدان معنی است که حتی اگر جوانان از کشور مهاجرت کردند تعهد و رسالت خود در رابطه با هموطنان و کشور خویش را در قالب خدمت به جا آورند.

وی گفت: هم اکنون 3 گام اساسی برای توسعه مدارس امین در استان وجود دارد که در گام اول یک هزار و 500 مدرسه تحت پوشش طرح امین قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار