اردشیر صالح‌پور: با «تئاتر» شهامت سخن گفتن را به دانش‌آموز آموزش دهیم

تهران (پانا) - مراسم افتتاحیه کارگاه توانمندسازی مربیان بخش فیلم و هنرهای نمایشی چهلمین دوره مسابقات فرهنگی هنری فردا با حضور مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی صبح امروز ۱۲ دی‌ماه در اردوگاه شهیدباهنر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
اردشیر صالح‌پور: با «تئاتر» شهامت سخن گفتن را به دانش‌آموز آموزش دهیم

فرهاد قاسم‌پور معاون اداره کل فرهنگی هنری، اردوها و فضای پرورشی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه امروز ۱۱ استان در این دوره آموزشی و توانمندسازی شرکت دارند گفت: این دوره می‌تواند بسیار اررشمند و موثر برای مربیان چهلمین دوره جشنواره فرهنگی هنری فردا باشد.

هنر وجه مهم فرهنگ است

اردشیر صالح‌پور هنرمند نام آشنای هنرهای نمایشی نیز در این مراسم با بیان اینکه همه نیازمند گفت‌وگو هستیم اظهار کرد: همه هستی‌شناسی جهان با فرهنگ آغاز می‌شود و ما نیز به ابزار هنر و فرهنگ نیازمندیم.

وی افزود: تندرستی یک جامعه به فرهنگ آن جامعه بستگی دارد؛ هنر وجه مهم فرهنگ است. تئاتر به ما فرصت اندیشیدن می‌دهد چراکه یک فرصت طلایی است.

صالح‌پور ادامه داد: اولین چیزی که در تئاتر شکل می‌گیرد ایده است و ما عامل انتقال ایده هستیم. کودک ایرانی باید شهامت سخن گفتن پیدا کند و ما نیز باید در بحث تربیت این امر را به دانش‌آموز بیاموزیم.

وی با بیان اینکه تئاتر این فرصت را می‌دهد که بتوان شهامت سخن گفتن را به دانش‌‌آموز آموزش داد گفت: باید وارد یک چالش دوجانبه شویم تا ارتباط دو سویه به وجود بیاید.

وی با اشاره به چیستی و عناصر تئاتر اعلام کرد: تئاتر به ما فرصت بیان حقایق، کشف حقایق پنهان زندگی، شهامت سخن گفتن و تحمل شنیدن سخنان دیگران را می‌دهد.

گفتنی است اختتامیه این دوره آموزشی نیز فردا به میزبانی اردوگاه شهید باهنر تهران دوشنبه ۱۳ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار