وزیر کار: 23درصد مشاغل برخی از کشورهای پیشرفته مشاغل خانگی است

در طول ۵ سال ۲۴۰ هزار مشاغل خانگی ایجاد شده است

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حمایت از مشاغل خانگی عنوان کرد که در زیست‌بوم اشتغال ایران جای خالی توجه به مشاغل خانگی جدی است و در حالیکه 23 درصد از مشاغل کشورهای پیشرفته کسب و کار خانگی است در ایران گاها به این موضوع نگاه نازلی وجود دارد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد
وزیر کار: 23درصد مشاغل برخی از کشورهای پیشرفته مشاغل خانگی است

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی با تشکر از حضور اعضای جلسه ستاد ساماندهی مشاغل خانگی عنوان کرد:‌ مشاغل خانگی در هر کشوری در زیست بوم اشتغال مهم اند زیرا سرمایه و منابع مالی کمتری نیاز دارند.«

وی افزود: «با نگاهی دینی به جهت اینکه مشاغل خانوادگی همواره خانواده محور هستند پس مورد توجه است.»

عبدالملکی گفت: «در کشورهای پیشرفته مشاغل خانگی گاها تا 23درصد مشاغل کشورشان را شامل می شود و برخلاف نظر برخی توسعه مشاغل خانگی با توسعه کشورها ارتباط مستقیم دارد.»

وی افزود: «در کشورهای دیگر بخشی از زنجیره ارزش شان به خانه ها منتقل می شود و بازی برد برد تعریف می شود. پس بخشی از تولید کارخانه دار بزرگ در خانه ها انجام می شود و این مورد توجه است.«

وزیر کار گفت: «در زیست بوم اقتصادی ایران فرصت های بیشماری برای مشاغل خانگی وجود دارد چون تنوع قومیتی و جغرافیایی داریم و خودش خلق کننده مشاغل محلی است و وسعت سرزمین تعداد زیاد روستا و شهرستان فرصت بالقوه ای است که استفاده نشده است.»

عبدالملکی با اشاره مسایلی چون مجوز و بازاریابی و تامین مالی که باعث عقب افتادن مشاغل خانگی شده است، اظهار کرد: «در طول 5سال 240هزار مشاغل خانگی ایجاد شده است و باید با حرکت انقلابی کار را پیش ببریم.»

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در دوره جدید به اتفاق های اساسی نیاز داریم، عنوان کرد: «دو قانون مهم که یکی در مجلس برای کاهش مجوزها فضای کار مصوب شد و ایجاد تحول می کند و در شورای عالی اشتغال تصمیم گرفته شد صدور مجوز مشاغل خانگی تسهیل پیدا کند و این دو قانون مهم است که راهگشا خواهد بود.»

وی افزود: «فعالیت کسب و کار خانگی به سه دسته تقسیم می شود و در ده روز آینده هرکدام از حاضرین باید در نهاد خود لیست مربوطه را پر کرده و مشخص کنند. دسته اول مشاغل ممنوعه است. دسته دوم فعالیت هایی که مجاز است اما باید تاییدیه ای تهیه شود. دسته سوم مشاغلی که شرایط لازم را دارند و مجاز اند که مجوز بگیرند.»

همچنین افراد شرکت کننده در این نشست هر کدام از دغدغه های شان در حوزه مشاغل خانگی سخن گفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار