توضیحات قاضی‌زاده هاشمی درباره سهمیه شِش ماه داوطلبان خانواده ایثارگر

تهران (پانا) - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سهمیه شِش ماه داوطلبان خانواده ایثارگر و تفاسیر مختلفی که در این زمینه مطرح است، گفت در صورتی که اشکال در آیین‌نامه، بخش‌نامه یا تفسیر حقوقی از این موضوع است، مشمولین می‌توانند به کمیسیون ماده ۱۶ بنیاد شهید یا دیوان عدالت اداری مراجعه کنند.

کد مطلب: ۱۲۴۳۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات قاضی‌زاده هاشمی درباره سهمیه شِش ماه داوطلبان خانواده ایثارگر

به گزارش خانه ملت، «سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی» در حاشیه نشست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی بودجه بخش‌های مختلف آموزشی، بهداشت و درمان و فرهنگی ایثارگران گفت: نمایندگان باید با دید دقیقی درباره ایثارگران تصمیم‌ بگیرند، مجلس یازدهم، مجلس انقلابی است و مساله ایثار و شهادت برای نمایندگان این مجلس بسیار مهم است لذا مطمئن هستم که در بودجه سال آینده اتفاقات خوبی در حوزه ایثار و شهادت می‌افتد.

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به سوالی در خصوص سهمیه ۶ ماه داوطلبان خانواده ایثارگر و تفاسیر مختلفی که در این زمینه مطرح است، گفت: در صورتی که اشکال در آیین‌نامه، بخش‌نامه یا تفسیر حقوقی از این موضوع وجود داشته باشد، افراد می‌توانند به کمیسیون ماده ۱۶ بنیاد شهید یا دیوان عدالت اداری مراجعه کنند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: مشمولان در حدودی که قانون تعیین کرده می‌توانند به کمیسیون ماده ۱۶ مراجعه کنند و اگر مسائل کلان‌تر دارند، به دیوان عدالت اداری برای برخورداری از حق قانونی خود مراجعه کنند.

معاون رییس جمهوری در ادامه گفت: اگر مشمولان به دریافت نظریه تفسیری حقوقی در این زمینه نیاز دارند، می‌توانند به معاونت حقوقی بنیاد شهید مراجعه و سوال کنند. معاونت حقوقی بنیاد شهید هم قطعا پاسخ خواهد داد.

وی یادآورشد: البته این افراد می‌توانند برای دریافت نظریه تفسیری به معاونت حقوقی ریاست جمهوری مراجعه کنند. براساس نوع مساله و مشکل و اینکه چه قانونی نقض شده، مراکز مختلفی برای رسیدگی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار