خبرهای خوب برای سهام‌داران بورس

تهران (پانا) - امروز مجددا بازار بورس کانال ۱٫۴ میلیون واحدی را از دست داد، اما روند دقایق پایانی بازار نشان از بازگشت شاخص به روند صعودی می‌داد.

کد مطلب: ۱۲۴۳۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
خبرهای خوب برای سهام‌داران بورس

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام، سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سهام گفت: بازار امروز روی گروه‌های متوسط و کوچکتر حرکت کرد و موید این موضوع نیز رشد ۰.۵ درصدی شاخص هم‌وزن بود. بازار به تعادل نسبی از نظر نسبت‌های سودآوری و قیمتی رسیده است.

وی ادامه داد: در خیلی از صنایع متوسط نمادهایی با پی‌به‌ای پنج تا هفت به وفور پیدا می‌شود. در گروه‌های بزرگتر نیز وضعیت به همین صورت است و بازار متعادل شده است‌. این وضعیت برای رسیدن کلیت بازار به تعادل امیدوارکننده است.

نصیرزاده عنوان کرد: در روزهای گذشته شاخص رشد حدود ۹ درصدی داشته و در حال حاضر به محدوده مقاومت یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رسیده است. گزارشات ماهانه آذر خوب بوده و عملکرد پاییز می‌تواند نسبت به فصل تابستان بهتر باشد و این موضوع کمک می‌کند تا پی‌به‌ای بازار تعدیل شود و قیمت‌ها جذاب‌تر شود.

وی ادامه داد: از طرف دیگر به تدریج به پایان سال نزدیک می‌شویم و فعالان و سرمایه‌گذارانی که نگاه ارزشی به بازار دارند قطعا توجه ویژه‌ای به سود سال آینده شرکت‌ها دارند و سود مجامع را در قیمت فعلی لحاظ می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود نسبت‌های ارزش‌گذاری شرکت‌ها با دید آینده‌نگر تعدیل قابل توجهی پیدا کند و این موضوعات در کنار هم برای عبور از این سطح بازار موثر است.

این کارشناس بازار سهام بیان کرد: بودجه ۱۴۰۱ این هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد و ابهامات مربوط به نرخ گاز سوخت صنایع، مالیات و … کاهش یافته است. از طرفی نشست برجام همچنان ادامه دارد. این موارد نیز از خارج بازار سهام بر آن تاثیرگذار خواهد بود.

نصیرزاده خاطرنشان کرد: بازار سهام در حال تجربه امیدواری است. این امیدواری در بهبود ارزش معاملات قابل مشاهده است. البته هنوز به حد مطلوب نرسیده و خروجی حقیقی‌ها هنوز وجود دارد اما ورود پول به صندوق‌های با درآمد ثابت کاهش یافته و این یعنی بخشی از سرمایه به سمت سهام می آید. تکرار این رویه اعتماد را به حقیقی‌های بازار برمی‌گرداند.

وی تصریح کرد: وضعیت بازار فردا نیز به همین ترتیب و متعادل خواهد بود. محدوده یک میلیون و ۳۸۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد برای بازار مهم است و انتظار می‌رود شاخص کل مدتی در همین سطوح نوسان کند. اگر با افزایش حجم و ارزش معاملات همراه شود، انتظار عبور بازار از سطح ۱.۴ میلیون واحد در هفته‌های آتی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار