فعالان رسانه و منتقدان درباره ضرورت گزینش کیفی حاضران در مرکز اصلی جشنواره چه می‌گویند

امیدوارم امسال شاهد حضور رسانه‌های زرد اینستاگرامی نباشیم

تهران (پانا) - فعالان رسانه معتقدند مرکز اصلی چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر باید مخصوص اهالی رسانه و صاحبان آثار باشد و از ورود افرداد غیرمتخصص جلوگیری شود.

کد مطلب: ۱۲۴۲۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
فعالان رسانه و منتقدان درباره ضرورت گزینش کیفی حاضران در مرکز اصلی جشنواره چه می‌گویند

رضا منتظری، فعال رسانه در این خصوص گفت: نیاز به انتخاب محلی اصلح برای سینما مخصوص اهالی رسانه در چهلمین دوره از جشنواره فجر دیده می‌شود. بهترین مکان برای برگزاری جشنواره برج میلاد است. یکی از نکات منفی برگزاری جشنواره در این سال‌ها جدا کردن سینمای اهالی رسانه از اهالی سینما بود.

وی ادامه داد: امیدوارم امسال شاهد حضور رسانه‌های زرد اینستاگرامی نباشیم و اهالی رسانه راستین و واقعی بتوانند در محل برگزاری جشنواره حضور داشته باشند. هرچه‌قدر تعداد اهالی رسانه کمتر شود کارایی و کارآمدی سالن مخصوص اهالی رسانه بهتر خواهد شد.

محمد تاجیک، یکی دیگر از فعالان رسانه درباره ویژگی‌های محل جشنواره برای اهالی رسانه گفت: مهم‌ترین معضل خانه جشنواره حضور پرتعداد افرادی است که خبرنگار سینمایی نیستند. باید برای صدور کارت خانه جشنواره سخت‌گیری‌های بیشتری صورت بگیرد و سینمای رسانه خلوت‌سازی شود.

وی ادامه داد: می‌توان برای بقیه افرادی که برای مثال قصد پوشش نشست‌های رسانه‌ای خانه جشنواره را ندارند، بلیت سینماهای مردمی را در نظر گرفت.

زهرا نجفی،یکی دیگر از اهالی رسانه نیز با اشاره به اهمیت حضور عوامل فیلم در کنار اهالی رسانه گفت: این که هنرمندان همراه با اهالی رسانه در مرکز اصلی جشنواره فیلم ببینند، هم فضای جشنواره را گرم‌تر می‌کند و هم کار خبری با پویایی بیشتری انجام می‌شود. درواقع این کار به نوعی عدالت فرهنگی هم هست. ضمن این که خانه جشنواره باید محلی باشد که به سهولت بتوان از آن‌جا به مترو دسترسی داشت.

سید مرتضی حسینی، دبیر فرهنگی هنری خبرگزاری آنا نیز یکی از جذابیت‌های جشنواره فیلم فجر را گرد هم آمدن اهالی رسانه، فیلمسازان و منتقدان دربازه زمانی ده روزه کنار همدیگر دانست و گفت: در چند سال اخیر به دلیل کثرت رسانه‌ها و به‌خصوص رسانه‌هایی که در فضای مجازی فعال هستند این روند دچار خدشه شده است.

وی ادامه داد: باید فیلتر حضور فعالان رسانه‌ای تنگ‌تر شده و شاهد حضور رسانه‌های جدی حوزه فرهنگ و هنر در خانه جشنواره باشیم.

علیرضا مرادی، دبیر فرهنگی هنری خبرگزاری ایرنا نیز به اهمیت حضور اهالی رسانه برای کار ژورنالیستی در یک محل واحد اشاره کرد و گفت: خبرنگارانی که در ایام جشنواره به معنای مطلق کار ژورنالیستی می‌کنند، باید در خانه جشنواره حضور داشته باشند. برپایی جشنواره با حضور انبوه خبرنگاران غیرمرتبط کار اشتباهی است.

مهدیار حسن‌پور، دبیر فرهنگی هنری خبرگزاری میزان گفت: امیدوار هستم که امسال اهالی رسانه و هنرمندان دوباره در یک سالن دور هم جمع شوند تا امکان تبادل نظر صورت بگیرد. ضمن این که از حضور افراد ناشناس در خانه جشنواره باید جلوگیری شود.

مجتبی احمدی، فعال رسانه گفت: سال‌ها است که اصحاب رسانه و صاحبان آثار کنار هم فیلم‌می‌بینند. اما متاسفانه گاهی شاهد افردای هستیم که ناشناس بوده و صرفا با رانت وارد کاخ می‌شوند. امیدوارم که کارت‌ها به اهالی واقعی رسانه تخصیص پیدا کند.

احمدرضا معراجی، فعال رسانه گفت: در زمان برگزاری جشنواره افراد نامربوط به سینما مخل فعالیت اصحاب رسانه است. امیدوارم مسئولان تدبیری بیاندیشند تا از ورود افراد نامرتبط جلوگیری شود.

بهمن عبدالهی، منتقد و روزنامه‌نگار گفت: بعد از چهل سال باید برای احداث خانه جشنواره در محلی ثابت تدبیری اندیشیده شود. داشتن جشنواره خوب در گرو کیفیت برگزاری و شیوه اجرایی خوب است.

داود کنشلو، فعال رسانه گفت: برگزاری جشنواره فیلم فجر در برج میلاد محسنات زیادی دارد. شکل خانه جشنواره به جشنواره وجهه بهتری می‌بخشد. به نظرم برای دوستانی هم که وسیله ایاب و ذهاب ندارند باید در چند نقطه شهر سرویس حمل و نقل در نظر گرفته شود.

در همین ارتباط محسن سرافراز، فعال رسانه گفت: اگر خانه جشنواره فقط به اهالی رسانه اختصاص پیدا کند، اتفاقات بهتری می‌افتد و کار فعالان رسانه متمرکزتر می‌شوند و حاشیه‌ای پیش نمی‌آید. به نظر من برج میلاد بهترین مکان برگزاری برای جشنواره فیلم فجر است.

سمیه مردانی، فعال رسانه گفت: به نظر من برج میلاد از هر لحاظ بهترین مکان برای برگزاری جشنواره به حساب می‌آید. پردیس ملت به علت فضا و اتمسفر مخصوص به خود و داشتن سالن‌های مجزا برای تماشای فیلم مکان مناسبی برای برگزاری نیست.
رضوانه رستمی، فعال رسانه گفت: جداسازی اهالی رسانه از عموم مردم کار درستی است چون خبرنگاران برای انجام کار ژورنالیستی به جشنواره می‌روند. من فکر می‌کنم پردیس ملت برای این که خانه جشنواره باشد، محیطی مناسب است. ضمن این که امیدوارم نشست‌های پرسش‌ و‌ پاسخ فیلم‌ها به صورت تخصصی‌تری برگزار شود.

مهدی سلیمانی، فعال رسانه، در این خصوص گفت: مناسب‌ترین مکان برای برگزاری جشنواره برج میلاد است. ضمن این که باید از حضور افرادی که در طول سال کاری با سینما ندارند و صرفا علاقه‌مند تماشای فیلم هستند جلوگیری به عمل بیاید. متاسفانه گاها شاهد افراد نامرتبطی بودیم که باعث آزرده‌خاطر شدن اهالی رسانه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار