حمایت مؤسسه مردم‌نهاد مکسا از بیماران مبتلا به سرطان

اصفهان(پانا) -مدیر مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) شعبه اصفهان گفت مؤسسه مکسا به عنوان اولین سازمان مردم‌نهاد در زمینه پژوهش، آموزش و ارائه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی در حال‌ حاضر، بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین همکار نظام سلامت در موضوع مراقبت‌های تسکینی در کشور است.

کد مطلب: ۱۲۴۲۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
حمایت مؤسسه مردم‌نهاد مکسا از بیماران مبتلا به سرطان

یک بیمار مبتلا به سرطان و خانواده‌ او خیلی خوب می‌دانند که از لحظه‌ای که مشخص می‌شود یک نفر سرطان دارد تا شروع درمان، در تمام مدتی که درمان ادامه دارد، در زمانی که درمان بیمار قطع می‌شود و حتی وقتی که حال بیمار کاملاً خوب می‌شود، همیشه جای کسی در کنار آن‌ها خالی است، جای کسی که درد و دیگر عوارض را در بیمار تسکین دهد و ترس‌ها و نگرانی‌های بیمار و خانواده را بشناسد و به آن‌ها آرامش دهد، آن‌ها را آگاه کند و همیشه برای راهنمایی آماده باشد، کسی که هر وقت لازم داشتند، بی‌معطلی در کنار آن‌ها حاضر شود.

مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، درست مثل بیمار و خانواده‌ او، خوب می‌داند که یک بیمار مبتلا به سرطان و خانواده او، علاوه بر درمان، به حمایت و مراقبت نیاز دارند.

در طی ده سال گذشته، مکسا به عنوان بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین همکار نظام سلامت در موضوع مراقبت‌های حمایتی و تسکینی سرطان در کشور، خدمات خود را به طور رایگان به بیش از ۲۳ هزار بیمار مبتلا به سرطان و خانواده‌ هایشان ارائه کرده است.

مکسا در حال حاضر امکان دسترسی به مراقبت‌های حمایتی و تسکینی رایگان را برای بیماران مبتلا به سرطان در شهر‌های تهران، اصفهان، مشهد، قم، کرمان و کاشان فراهم آورده است؛ خدماتی که در کلینیک سرپایی و بخش بیمارستانی و همچنین توسط شبکه مراقبت ‌در‌ منزل و مرکز راهنمایی و پاسخگویی ارائه می‌شود، همه‌ هزینه‌های مکسا با کمک نیکوکاران تأمین می‌شود تا ما بتوانیم مراقبت‌های حمایتی و تسکینی را به رایگان به تمامی بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌‌هایشان ارائه کنیم.

همایون ناجی اصفهانی مدیر مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) شعبه اصفهان اظهار کرد: رسالت اصلی مکسا بر اساس پیشنهاد سازمان جهانی بهداشت (WHO) در زمینه کنترل سرطان تولید دانش و انجام فعالیت‌های دانش‌محور در چهار عرصه پیشگیری، تشخیص زود‌هنگام، درمان و مراقبت‌های حمایتی و تسکینی است.

وی افزود: این مرکز که پیشتاز برنامه جامع مراقبت‌های حمایتی و تسکینی در کشور است، فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ با همکاری نظام سلامت و با بهره‌گیری از دیدگاه‌های تخصصی اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدیران مجرب این عرصه آغاز کرد.

مؤسسه مردم‌نهاد مکسا به کمک بیماران مبتلا به سرطان شتافته

مدیر مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) شعبه اصفهان ادامه داد: مؤسسه مکسا به عنوان اولین سازمان مردم‌نهاد در زمینه پژوهش، آموزش و ارائه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی در حال‌ حاضر، بزرگ‌ترین و حرفه‌ای‌ترین همکار نظام سلامت در موضوع مراقبت‌های تسکینی در کشور است و طی تفاهم‌نامه‌ای که در این‌ خصوص با وزارت «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» منعقد کرده، عهده‌دار ارائۀ خدمات در این عرصه در سطح ملی شده است.

وی در ادامه توضیح داد: مکسا تاکنون موفق به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شده است، به علاوه مکسا به منظور بهره‌مندی از دانش و تجربه مراکز پیشتاز جهان در زمینه کنترل سرطان و به ویژه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی، با انستیتو کوری فرانسه و دانشگاه فرایبورگ آلمان تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده است.

ناجی اصفهانی همچنین مطرح کرد: این مرکز به عنوان یکی از اعضای هیأت مؤسس، نقش بسیار مؤثری در شکل‌گیری شبکه ملی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه حوزه سرطان ایران با مشارکت معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته و در حال حاضر به عنوان یکی از اعضای هیأت مدیره و همچنین دبیر کارگروه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی نقش فعالی در عرصه راهبری ارائه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی و توسعه ارائه این خدمات با آموزش و مشارکت تشکل‌های مردمی دارد.

حمایت از بیش از ۲۳ هزار بیمار سرطانی و خانواده آن‌ها

مدیر مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) شعبه اصفهان گفت: از زمان تأسیس مکسا در سال ۱۳۸۸ تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۳ هزار بیمار مبتلا به سرطان و خانواده آن‌ها از مراقبت‌های حمایتی و تسکینی این مرکز به صورت رایگان در کلینیک‌های بازتوانی و شبکه مراقبت در منزل مکسا و همچنین با نرخ دولتی (رایگان برای بیماران نیازمند) در بخش‌های بیمارستانی مراقبت‌های حمایتی و تسکینی تحت مدیریت مکسا استفاده کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در شبکه مراقبت در منزل مکسا تا پایان سال ۱۳۹۹ بیش از ۵۶ هزار خدمت انجام شده است که بی‌شک در بسیاری موارد از مراجعه بیمار به مراکز درمانی و اشغال تخت‌های بیمارستانی و تحمیل درد و رنج حمل و نقل بیمار، جدایی از خانواده و پرداخت هزینه جلوگیری شده است، مکسا هم اکنون طیف وسیعی از خدمات تخصصی را در مراکز گوناگون و در شهرهای مختلف به بیماران مبتلا به سرطان و خانواده‌های ایشان ارائه می‌دهد.

مکسا به دنبال دستیابی به جامعه‌ای توانمند در مواجهه با بیماری‌ سرطان

ناجی اصفهانی همچنین بیان کرد: مکسا آرمان، غایت متعالی و نهایت امید خود را دستیابی به جامعه‌ای توانمند، راضی و آرام در مواجهه با بیماری‌ سرطان در راستای زندگی سعادتمندانه می‌داند.

مدیر مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان (مکسا) شعبه اصفهان در پایان بیان کرد: مکسا مجموعه‌ای است الهام‌بخش، معتقد و ملتزم به اسلام ناب محمدی، زمینه‌ساز ظهور حضرت ولی‌عصر(عج)، با هدف سامان‌دهی و ارتقای کیفیت زندگی مخاطبان خود و در دو عرصه مدیریت جامع مراقبت‌های حمایتی و تسکینی و راهبری ارائه خدمات جامع حمایتی و تسکینی در کشور، با بهره‌گیری از دو رویکرد راهبری و تصدی‌گـری، برای خدمت به مبتلایان به انواع سرطان، خانواده‌های مبتلایان به سرطان و مراقبین آنها، افراد مستعد یا در معرض ابتلا به سرطان، بالینگران مبتلایان و بازیگران حوزه سرطان در جامعه در سطح ملی موجودیت می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار