برف و کولاک در 11 استان کشور؛ 3600 نفر امدادرسانی شدند

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی در حوادث جوی چهار روز گذشته خبر داد و گفت در مجموع، هزار نفر از هموطنان در برف و کولاک 11 استان و بیش از 2600 نفر در حوادث طوفان، سیل و آبگرفتگی در سه استان کشور خدمات امدادی دریافت کردند.

کد مطلب: ۱۲۴۲۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
برف و کولاک در 11 استان کشور؛ 3600 نفر امدادرسانی شدند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مهدی ولی‌پور با اشاره به انجام عملیات امدادی در برف و کولاک 11 استان کشور از روز 30 آذرماه تا ساعت 7 صبح امروز چهارم دی‌ماه، افزود: در این مدت امدادگران هلال‌احمر در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و مازندران به هزار نفر از هموطنان امدادرسانی کردند.

وی گفت: 54 تیم امدادی شامل 159 امدادگر و نجاتگر به متاثران از برف و کولاک در 38 محور کوهستانی خدمت‌رسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری 11 نفر از در راه‌ماندگان ناشی از برف‌وکولاک، 40 کوهنورد و طبیعت گرد را به مناطق امن و هشت بیمار و مادر باردار را به مراکز درمانی منتقل کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متاثران برف و کولاک در این مدت، 126 کنسرو، 96 قرص نان، 44 کیلوگرم خرما و 63 بسته بیسکوییت میان حادثه‌دیدگان توزیع و 159 خودرو نیز از برف‌وکولاک رهاسازی شد.

به گفته ولی‌پور، عملیات امداد و نجات در برف‌وکولاک آذربایجان غربی ادامه دارد.

رئیس سازمان امدادونجات هلال‌احمر همچنین با اشاره به امدادرسانی در حوادث طوفان، سیل و آبگرفتگی در چهار روز گذشته و در سه استان چهارمحال و بختیاری، خوزستان و گیلان گفت: در این بازه زمانی در 34 روستا و منطقه عشایر نشین به ٢٦٥٩ نفر امدادرسانی و 136 نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

ولی‌پور افزود: 44 تیم شامل 216 امدادگر در این مدت، 31 دستگاه چادر، 216 تخته پتو، 80 ست شست‌وشو، 560 قوطی کنسروجات، 40 کیلوگرم خرما، 180 کیلوگرم برنج، 144 کیلوگرم حبوبات و 170 کیلوگرم قند و شکر میان حادثه‌دیدگان توزیع کردند.

امدادرسانی در گیلان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار