معتمدی: مشکلات تیم ملی وزنه‌برداری از بیرون ایجاد شد

تهران (پانا) - قهرمان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان در دسته ۱۰۲ کیلوگرم گفت با تایید فدراسیون بین‌المللی این دسته المپیکی شد و در آوردگاه ۲۰۲۴ پاریس با قهرمانان ایرانی و خارجی رقابت سختی خواهم داشت.

کد مطلب: ۱۲۴۱۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد
معتمدی: مشکلات تیم ملی وزنه‌برداری از بیرون ایجاد شد

«سیدرسول معتمدی» دارنده مدال طلای مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ازبکستان نخستین تجربه جهانی من در رده سنی بزرگسالان بود و برای رسیدن به مدال رقابت میلیمتری با ورزشکاران ارمنستان، کره‌جنوبی و امیر حقوقی از ایران داشتم. خدا را شکر می‌کنم که توانستم خوشرنگ‌ترین مدال را برای ایران به ارمغان آورم. این دومین طلای من در دسته ۱۰۲ کیلوگرم بود که در سال ۱۴۰۰ به دست آمد. در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا نیز ۲ مدال طلا و یک برنز کسب کردم. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد تا بتوانم در آوردگاه‌های بزرگی مانند المپیک نیز افتخارآفرین باشم.

دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ادامه داد: در مسابقات جهانی ازبکستان به دنبال رکوردشکنی در حرکت دوضرب دسته ۱۰۲ کیلوگرم بودم اما یک خطا برنامه من را به هم ریخت و مجبور شدم تا با همان ۲۲۰ کیلوگرم به کار خودم پایان دهم. البته خوشحال هستم که با این وزنه مدال طلا کسب کردم. بسیاری از رقیبان من در این دسته حرکات خود را با خطا ثبت کردند. خوشحالم که مدالم کمک زیادی به کسب عنوان نایب قهرمانی تیم ایران در جهان کرد. کسب طلای دسته ۱۰۲ کیلوگرم روحیه خوبی در بین ورزشکاران ایران به وجود آورد. من و امیر حقوقی ۲ سکوی دسته ۱۰۲ کیلوگرم را به ایران اختصاص دادیم.

پدیده وزنه‌برداری ایران این را هم گفت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان برخی عنوان می‌کردند دسته ۱۰۲ کیلوگرم غیر المپیکی و مدال آن به نسبت دسته‌های دیگر اهمیت زیادی ندارد اما با تصمیم فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری این دسته در المپیک ۲۰۲۴ پاریس حضور دارد و این کار را برای من سخت خواهد کرد. در ایران باید با قهرمانان بزرگی برای رسیدن به توکیو رقابت داشته باشم و در سطح جهان نیز با حذف دسته ۹۶ کیلوگرم از المپیک بسیاری از نامداران این دسته به ۱۰۲ کیلوگرم خواهند آمد. امیدوارم در این کارزار نماینده موفقی برای ایران باشم. البته اگر در ایران نمایندگان شایسته‌تری وجود داشته باشد آنان اعزام خواهند شد تا برای سربلندی ایران تلاش کنند.

دارنده مدال طلای وزنه‌برداری قهرمانی جهان با اشاره به مشکلات اردوی پایانی تیم ملی پیش از اعزام به مسابقات جهانی ازبکستان گفت: فدراسیون تمام تلاش خود را برای برگزاری اردوها در بهترین شرایط را داشت اما متاسفانه برخی اتفاقات موجب نارضایتی ملی‌پوشان و کادر فنی بود. در این زمینه فدراسیون مقصر نبود بلکه مشکلات از بیرون ایجاد شد و بودجه لازم برای اردو نرسید. البته با این مشکلات، ملی‌پوشان با عملکرد خود توانستند سکوی نایب قهرمانی جهان را فتح کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار