گزارش پانا از حضور دانش‌آموزان در یکی از مدارس منطقه ۱۳ تهران

از بهبود سطح تحصیلی دانش‌آموزان تا نگرانی والدین از کرونا

تهران (پانا) - تقریبا از اوایل ماه آبان خبرهایی از بازگشایی مدارس در گوشه و کنار کشور شنیده می‌شد. اما این بازگشایی نگرانی‌ها و رضایت‌هایی را از طرف والدین و دانش‌آموزان به همراه داشته است.

کد مطلب: ۱۲۴۱۸۱۵
لینک کوتاه کپی شد
از بهبود سطح تحصیلی دانش‌آموزان تا نگرانی والدین از کرونا

پس از گذشت یک ماه از حضوری شدن رسمی مدارس، روز چهارشنبه اول دی به مدرسه معصومی لاری واقع در منطقه ۱۳ رفتیم. دانش آموزان و معلمان در مدرسه حضور داشتند، با وجود اینکه به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی تعداد دانش آموزان نسبت به قبل کمتر بود، ولی مدرسه رنگ و بوی خاصی پیدا کرده بود؛ مدیر و معاونان مدرسه با گرمی از دانش آموزان استقبال می کردند. به حیاط مدرسه وارد شدم و با چند دانش آموز و یک ولی دانش آموز در مورد موضوعات مختلف مانند رعایت پروتکل ها، نگرانی ها و رضایت از بازگشایی مدارس گفت و گو کردم.


دانش آموزانی که در مدرسه حضور پیدا می کردند و در کلاس های حضوری شرکت داشتند، درباره فعالیت های در حال انجام در کلاس های حضوری به پانا گفتند:« با شروع فعالیت ها و بازگشایی مدارس، ما دانش آموزان علاوه بر استفاده از کلاس های مجازی و پرسش و پاسخ در بستر فضای مجازی، با حضور در مدرسه دروس را بهتر و راحت تر از قبل متوجه می شویم و مطالعه می کنیم. در سال گذشته که مدارس کاملا مجازی بود، بسیاری از مطالب تدریس شده در کلاس ها نامفهوم بود و ما باید زمان بیشتری را صرف یادگیری دروس می کردیم.»
دانش آموزان حاضر در کلاس های حضوری دبیرستان معصومی لاری درباره سطح بهداشت مدرسه و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط دانش آموزان رضایت داشتند و عنوان کردند:«خوشبختانه در مدرسه رعایت مسائل بهداشتی به خوبی انجام می شود. در کلاس های درس دانش آموزان با فاصله می نشینند و حتی اگر تعداد دانش آموزان در کلاس زیاد بود، کلاس ها در نمازخانه مدرسه، که فضای بزرگتری دارد، تشکیل می شود. آن ها همچنین با بیان اینکه مسئولین مدرسه با دانش آموزانی که مسائل بهداشتی را رعایت نمی کنند، برخورد جدی دارند، ادامه دادند: در مدرسه دانش آموزان حتما باید با ماسک حضور داشته باشند و کاملا مسائل بهداشتی را رعایت کنند.»
دانش آموزان دبیرستان معصومی لاری، درباره مدت زمان کلاس ها گفتند:« ما از کلاس های حضوری راضی هستیم، اما اگر مدت زمان کلاس ها بیشتر بود، مطالب و نکات بیشتری در کلاس مطرح می شد و دبیران نیز زمان زیادتری برای پرسش و رفع اشکال دانش آموزان داشتند.»
یکی از اولیای دانش آموزان مدرسه معصومی لاری درباره نگرانی های خود از بازگشایی مدارس گفت:«سلامت دانش آموزان که آینده سازان این کشور هستند بر همه چیز اولویت دارد. بنابراین باید به مسئله سلامت دانش آموزان، مخصوصا در ایام شیوع کرونا توجه ویژه ای شود. در صورتی که امکانات و زیرساخت های رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس مهیا شود، حضور دانش آموزان در مدرسه علاوه بر تقویت سطح درسی آن ها، سبب بهبود روح و روان آنها نیز می شود. در غیر این صورت حضور دانش آموزان در مدرسه مشکل ساز خواهد شد.»

* دانش آموز خبر نگار؛ مهسا عزتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار