برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان اردبیل در سال۱۴۰۱

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش اردبیل از برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی این استان در سال 1401 خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۶۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی استان اردبیل در سال۱۴۰۱

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، سید غلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان در جلسه ستاد مرکزی کنگره شهدای دانش ­آموز و فرهنگیان این استان گفت: گذر زمان امروزه ضرورت توجه بیشتر دانش‌آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت و شجاعت را افزونتر کرده است و در این بین آموزش و پرورش وظیفه دارد با گرامیداشت نام و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و دانش آموز زمینه ایجاد ارتباط معنایی بین نسلی که حادثه پرافتخار دفاع مقدس را رقم زدند با نسل امروز و فردای انقلاب اسلامی را فراهم کند.

وی بیان کرد: یادواره شهدای دانش آموز و فرهنگی در سطح مدارس استان تا زمان برگزاری گنگره ملی شهدا برگزار شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان از اداره امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش وپرورش اردبیل خواست، تاکنون دیدارهایی که توسط اداره کل و آموزش و پرورش در مناسبت های مختلف انجام گرفته در فرمت مخصوص مشخص شود.

خلیلی موسوی یادآوری کرد: کتب تالیف شده در زمینه آمار، آثار، تصاویر، زندگینامه، وصیت نامه جمع آوری و در اختیار کمیته اجلاسیه قرار گیرد.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی به مناسبت کنگره ملی در سطح مدارس و آموزش و پرورش نواحی و مناطق خبر داد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان همچنین عنوان کرد: اداره تحقیق و پژوهش اداره کل نیز از زندگینامه و بیوگرافی شهدای معزز دانش آموز و فرهنگی برای اجلاسیه تحقیقی را طراحی و پیگیری کرده است که در این کنگره ارائه خواهد شد.

دراین جلسه پرویز اصغری، مدیر سازمان دانش آموزی استان نیز گزارشی درخصوص برنامه و فعالیت‌های این سازمان در کنگره شهدای دانش آموز و فرهنگی در سال ۱۴۰۱ ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار