اتاق بهداشت مدارس، محل سنجش سلامتی و بهره‌مندی از فوریت‌‌های پزشکی

ورامین (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش ورامین گفت اتاق‌های بهداشت مدارس به منظور سنجش سلامتی و بهره مندی دانش‌آموزان از فوریت‌های پزشکی در مدارس افتتاح می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۴۱۳۶۹
لینک کوتاه کپی شد
اتاق بهداشت مدارس، محل سنجش سلامتی و بهره‌مندی از فوریت‌‌های پزشکی

حسین محمدزاده، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ورامین در این مراسم گفت: اتاق‌های بهداشت مدارس به منظور سنجش سلامتی و بهره‌مندی دانش آموزان از فوریت‌های پزشکی در مدارس افتتاح می‌شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گفت: مراقبین سلامت نقش آگاهی بخشی به والدین و دانش‌آموزان را در مقابله با بیماری‌ها به عهده دارند و در دوران کرونا ویروس در آموزش شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و از همه مهمتر در میزان ابتلا و کاهش بیماری نقش بسزایی داشته‌اند.

محمد‌زاده در ادامه گفت: در کنار این آموزش‌ها، مدارس به عنوان یک پایگاه امن آموزشی، نیاز مبرم به یک اتاق بهداشت دارد. تا بتوان در مواقع بروز حادثه تا رسیدن کادر درمان به دانش آموزان، کمک‌های اولیه ارائه شود.

وی در ادامه افزود: کارشناسان سلامت و مراقبین بهداشت با به کارگیری امکانات اتاق بهداشت مدارس علاوه بر پایش سلامتی جسمی دانش‌آموزان، وظیفه آموزش والدین، غربالگری، انجام معاینات، بررسی سوابق بهداشتی و پیگیری در رفع نواقص واکسیناسیون، انتخاب سفیران سلامت مدارس، کنترل بهداشت فردی دانش‌آموزان، بیمار‌یابی، آموزش بهداشت، نظارت بر بهداشت و ایمنی محیط مدرسه، لوله کشی، صابون مایع دستشویی، سرویس‌های بهداشت، تجهیز اتاق بهداشت مدرسه جهت ارائه خدمات به دانش‌آموزان، معاینات مقدماتی (بینایی، شنوایی، دهان و دندان) با اولویت پایه تحصیلی، معاینات قد، وزن، ترسیم رشد فیزیکی آنها را نیز به عهده دارند.

این مقام مسئول در ادامه نسبت به پایان یافتن پاندمی کرونا ابراز امیدواری کرد و افزود: بیش از ۶۰مدرسه در ورامین دارای اتاق بهداشت هستند که مراقبین سلامت با کنترل وضعیت جسمی دانش‌آموزان، سلامتی آنها را پایش و در صورت نیاز برای تامین سلامتی آنها توصیه‌های مهم بهداشتی را آموزش می‌دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار