معاون اداره مراقبت دربرابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد:

تلاش مستمر و هدفمند در زمینه کاهش عوامل مخاطره‌آمیز در مدارس هدف ماست

تهران (پانا) - معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه کمیته فوریت های روانی اجتماعی با تاکید بر اینکه؛ تلاش برای بهبود شرایط مسابقه‌ای را بوجود می‌آورد که هرگز پایان ندارد، تمامی عوامل تربیت را به تلاش مستمر و هدفمند در زمینه کاهش عوامل مخاطره‌آمیز و افزایش عوامل محافظت‌کننده در مدارس توصیه کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۱۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تلاش مستمر و هدفمند در زمینه کاهش عوامل مخاطره‌آمیز در مدارس هدف ماست
محمد رحیم؛ معاون اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه کمیته فوریت های روانی اجتماعی ضمن ابراز رضایت و قدردانی از عملکرد آموزش و پرورش منطقه یک و شهرستان شمیرانات در خصوص اجرای طرح ها و برنامه های حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در این منطقه تصریح کرد: در راستای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اجرای بهینه برنامه یاریگران زندگی و اجرای یک پروژه کوچک در سطح مدرسه در جهت حل یک مشکل در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی مدرسه و محیط پیرامون مدرسه و همچنین پیاده سازی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (طرح نماد) و لزوم انجام شناسایی، غربالگری و ارائه آموزش های ارتقایی و سپس اقدام موثر در خصوص مداخله، ارجاع و درمان مورد تأکید است.
رحیم در پایان ضمن تاکید بر این نکته که "تلاش برای بهبود شرایط مسابقه ای را بوجود می آورد که هرگز پایان ندارد." تمامی عوامل تربیت را به تلاش مستمر و هدفمند در زمینه کاهش عوامل مخاطره آمیز و افزایش عوامل محافظت کننده در مدارس توصیه کرد.
در ادامه عزیزاله بابلی بهمئی؛ رییس مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران، با اشاره به اهمیت شناسایی و ریشه یابی آسیب ها اظهار کرد: اگر آسیب‌ ها به موقع ریشه یابی شوند، مداخلات تاثیرگذار خواهد بود. همچنین یکی از معیارهای سلامت روان را شادی و نشاط برشمرد.
فرزانه موسوی مسئول مرکز مشاوره توحید در خصوص مرکز مشاوره توحید و همچنین در خصوص خط ۱۵۷۰ صدای مشاور توضیحات مبسوطی را ارائه کرد.
در ادامه کارشناس مشاوره تربیتی و تحصیلی شهر تهران با اشاره به سند تحول تصریح کرد: اگر قبول داریم سند تحول بنیادین سند جامعی است و برنامه های پرورشی یک سند است و در وضعیت پساکرونا با چالش های فراوانی مواجه هستیم پس باید برنامه های عملیاتی و اجرایی مناسب با این وضعیت را در حوزه پرورشی داشته باشیم و اجرا کنیم.
کارشناس حقوقی شهر تهران به صیانت حقوق کودکان و نوجوانان اشاره کرد و در خصوص اجرای طرح مطالبی را عنوان کرد.
سیما سرخابی؛ کارشناس مسئول سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی حفظ و ارتقا سلامت جسمی و روانی دانش آموزان که در مقابل طیف وسیعی از آسیب‌های اجتماعی قرار گرفتند را از وظایف این کارشناسی دانست و برای رسیدن به وضعیت مطلوب آموزش صحیح را در راس و اولویت کار برای گروه های هدف (دانش آموزان و والدین و کارکنان ) دانست و در ادامه سپیده نیک زاد؛ کارشناس مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی، گزارشی از سامانه پایش آسیب های اجتماعی ارائه داده و فراوانی آسیب های اجتماعی منطقه را تحلیل کرد.
مسئول انجمن اولیا و مربیان، نیز در خصوص آسیب های اجتماعی منطقه اظهار کرد: شناسایی آسیب ها باید با نگاه بر منطقه شمیرانات باشد. همچنین باید سطح آگاهی خانواده ها را در خصوص فضای مجازی ارتقا داد.
در پایان هر یک از کارشناسان نقطه نظراتشان را در موارد مربوطه عنوان کردند و مصوباتی به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار