تشریح جزییات لایحه رتبه بندی معلمان

دریافتی معلمان بعد از رتبه بندی چقدر خواهد بود؟

تبریز(پانا)- رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی جزییات لایحه رتبه بندی معلمان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۰۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
تشریح جزییات لایحه رتبه بندی معلمان

علیرضا منادی سفیدان امروز در دیدار با نمایندگان معلمان در تبریز و جمعی از خبرنگاران ضمن تشریح جزییات رتبه بندی فرهنگیان گفت: لایحه مذکور برای معلمان اعمال خواهد شد و شامل فرهنگیان بازنشسته نمی شود و لذا برای افرادی که هم اکنون در حال تدریس هستند، اعمال خواهد شد.

وی افزود: باید نظام آموزش و پرورش کشور بعد از صد سال جایگاه معلم را روشن کند، چرا که نتیجه لایحه رتبه بندی معلمان را افزایش کیفیت کار معلمان و ارتقای منزلت آنها امکان پذیر است. با اجرایی شدن این قانون، انتظار می رود مشکلات معیشتی معلمان رفع شده و کیفیت آموزش کشور که هدف عالی این لایحه بود، تحقق یابد.

وی ادامه داد: این طرح در ابتدا با مخالفت های جدی روبرو شد که خوشبختانه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از پس همه این ها برآمده و ابهامات را رفع کرد.

منادی با اشاره به دو حالتی بودن رتبه بندی، اظهار داشت: درحالت اول، معلم مثل هر کارمند دولت دیگری حقوقش را می گیرد که در ماده ۶ این قانون آوردیم و در حالت دوم، به جای ۶ سال، در این طرح معلمان، هر پنج سال رتبه بندی خواهند شد تا قبل از بازنشستگی از رتبه استاد معلم بهره مند شوند.

وی ادامه داد: برای عده ای از معلمان از جمله معلمان ابتدایی، استثنایی و معلمان مناطق محروم هر چهار سال و نیز برای معلمان نخبه، سه سال است.

وی افزود: افرایش پرداختی ناشی از اجرای قانون رتبه بندی معلمان، از ۳۱ شهریور ماه سال جاری در سقف ۱۲۵ هزار میلیارد ریال پرداخت می‌ شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ منوط به پیش‌بینی بار مالی در قوانین بودجه سنواتی، به صورت تمام و کمال اعمال خواهد شد.

وی با اشاره افزایش حقوق بر طبق رتبه بندی گفت: برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۱۰ درصد، مربی معلم ۱۵ درصد، علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم ۱۲ درصد، علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، دانشیار معلم ۱۰ درصد، علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی و استاد معلم پنج درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می‌شود.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر طبق این لایحه میزان بودجه آموزش و پرورش از ۸ درصد به ۱۲ درصد کل بودجه عمومی کشور افزایش خواهد یافت و معلمان باید در نظر بگیرند که اکثر حقوق‌های کارمندان با سابقه دولت حدود ۴ میلیون تومان است اما به‌ سبب جایگاه والای معلمین مقدار دریافتی آنها افزایش می‌یابد.

وی در آخر خاطرنشان کرده و گفت: مهمترین امری که انجام شد، اتصال آموزش و پرورش به دانشگاه تهران بود. در حال حاضر میانگین دریافتی کل معلمان ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که بدون لایحه رتبه‌بندی نیز حقوق آنها یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. همچنین معلمان با اجرای این قانون تا ۱۶ میلیون تومان امکان افزایش حقوق دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار