تبدیل تهدید به فرصت در دوران کرونا

پردیس (پانا) - معاون پرورشی و تربیت‌بدنی شهرستان پردیس، با اشاره به اینکه وجود کرونا و آسیب‌های آن در حوزه پرورشی مشکلاتی ایجاد کرد، گفت همکاران این حوزه تمام تلاش خود را انجام دادند تا فعالیت‌های پرورشی به نحو مطلوبی برگزار شود و این امر باعث شد که آسیب‌های کرونایی تبدیل به فرصت‌ شود.

کد مطلب: ۱۲۳۹۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
تبدیل تهدید به فرصت در دوران کرونا

محمد فروتن با اشاره به اینکه کرونا باعث شد تا به همه فعالیت‌ها در تمامی حوزه ها آسیب وارد شود، ادامه داد: همه فعالیت‌هایی که در جامعه وجود دارد درگیر موضوع کرونا شدند؛ قاعدتا فعالیت‌های پرورشی نیز از این امر مستثنی نبوده و آسیب دیده، ولی مطلبی که اهمیت دارد این است که فعالیت‌های این حوزه در ایام کرونایی متوقف نشده و تمام آنها بدون هیچ کم و کاستی به صورت مطلوب انجام شد و تنها شکل فعالیت از حالت حضوری به صورت مجازی درآمد.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی لازم و ملزوم همدیگر هستند، افزود: آسیب در زمینه پرورشی قطعا به آموزش هم آسیب می‌رساند. حوزه پرورشی و تربیت بدنی با روح، روان، رفتار و جسم دانش‌آموز سرکار دارد و همه این موارد زمینه‌ساز بستر مناسب برای آموزش هستند وقتی این حوزه آسیب ببیند آموزش نیز نمی‌تواند به شکل مطلوب صورت گیرد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پردیس در رابطه با بخش عمده آسیب‌هایی که دانش‌آموزان در دوران کرونا دچار شدند؛ گفت: بخش عمده این آسیب‌ها روحی، روانی و رفتاری بوده و دانش‌آموزان در دوران کرونا انگیزه خود را برای یادگیری و آموزش از دست دادند که این موضوع تأثیر منفی در آموزش آنها داشت.

فروتن با اشاره به آسیب‌های کرونا به حوزه پرورشی ادامه داد: آسیب دیگری که کرونا به حوزه پرورشی وارد کرد مخصوص خود این حوزه بود. فعالیت‌های پرورشی نیاز به حضور، ارتباط و تعامل چهره به چهره دارد به خاطر کرونا ما از حضور و وجود دانش‌آموز محروم بودیم و مجبور شدیم تا فعالیت‌های خود را به صورت غیرحضوری انجام دهیم ترغیب، تشویق و جذب دانش‌آموز در حالت مجازی کار را برای معاونان و مربیان پرورشی خیلی سخت و دشوار کرد.

وی در رابطه با راهکارهایی که برای کم کردن آسیب کرونا در دانش‌آموزان اتخاذ شد، گفت: تمام مدارس را ملزم کردیم تا گروه‌ها و کانال‌های مجزایی برای فعالیت‌های پرورشی در مدارس ایجاد کنند، تا ارتباط و تعامل با دانش‌آموزان بهتر برقرار شود و بتوانیم فعالیت‌های پرورشی را راحت‌تر اطلاع‌رسانی کرده و دانش‌آموزان را برای جذب در فعالیت‌های این حوزه ترغیب و تشویق کنند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پردیس با اشاره به تبدیل تهدید کرونا به فرصت افزود: در این دوران مسابقات مجازی برگزار شد. به طور مثال لب‌آهنگ‌هایی که با موضوعات مذهبی برگزار شد و از جمله لب آهنگ سردار دلها که مرتبط با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بود و عطر انتظار که به مناسبت نیمه شعبان اجرا و از سوی دانش‌آموزان با استقبال خیلی خوبی روبرو شد.

فروتن با اشاره به اینکه به دنبال کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی هستیم اظهار کرد: از آنجایی که کیفیت فعالیت‌ها برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در همین راستا در سال جاری 6 دبیرخانه در سطح مدارس این شهرستان مستقر شد که امسال در دبیرخانه جشنواره علمدار و پرسش مهر میزان حضور و استقبال دانش‌آموزان به لحاظ کمی و کیفی افزایش چشمگیری داشت.

وی با اشاره به مسابقات کتابخوانی مجازی در این دوران ادامه داد: این مسابقات در چند مرحله ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان به صورت مجازی برگزار شد که در این مسابقات به صورت مجازی کتاب در اختیار آنها قرار می‌گرفت و به همین صورت از محتوای کتاب‌ها آزمون به عمل می‌آمد و برندگان آن مشخص شده و از آنها تقدیر می‌شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پردیس در رابطه با کانال پردیس کتاب که مختص حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان پردیس افتتاح شده است، تصریح کرد: کانال «پردیس کتاب» منحصرا برای تولید محتوا در زمینه کتابخوانی در برنامه شاد راه‌اندازی شده در حال حاضر نزدیک به سه هزار عضو دارد.

وی ادامه داد: در این کانال کتاب‌ها را به صورت تصویری، صوتی و متنی قرار می‌دهیم کتاب‌هایی با موضوعات مذهبی، تخیلی، تاریخی و دیگر موضوعاتی که برای دانش‌آموزان مفید و جذاب است. در واقع کانال پردیس کتاب یک کتابخانه مجازی است و از طرف دانش‌آموزان استقبال خوبی از آن شده است.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار