مهارت، یعنی داشتن توانایی‌های لازم برای انجام صحیح یک کار

اردبیل (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل گفت مهارت، یعنی داشتن توانایی‌های لازم برای انجام صحیح یک کار و مهارت‌های زندگی یعنی توانایی ایجاد روابط بین فردی مناسب و مؤثر.

کد مطلب: ۱۲۳۹۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
مهارت، یعنی داشتن توانایی‌های لازم برای انجام صحیح یک کار

سیدغلامحسن خلیلی موسوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش اردبیل و مدرس دوره در سلسه برنامه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه دانش‌آموزان پیشتاز مدارس دخترانه تمام تشکیلاتی دوره‌های اول و دوم متوسطه نواحی یک ودواردبیل در کانون فرهنگی، تربیتی دخترانه عصمت اردبیل اظهار کرد: منظور از مهارت، یعنی داشتن توانایی‌های لازم برای انجام صحیح یک کار و مهارت‌های زندگی یعنی توانایی ایجاد روابط بین فردی مناسب و مؤثر، انجام تصمیم‌گیری‌های صحیح و حل تعارض‌ها و کشمش‌ها بدون توسل به اعمالی که به خود و دیگران صدمه می‌زنند و به طور کلی مهارت‌های شخصی و اجتماعی هستند که همه افراد باید آن‌ها را یاد بگیرند تا بتوانند در مورد خود، انسان‌های دیگر و کل اجتماع به طور مؤثر و شایسته عمل کنند.

محمود مشکی، رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش استان و دیگر مدرس این دوره نیز درخصوص مهارت‌های فردی و بین فردی، جرات‌ورزی و تصمیم‌گیری و حل مسئله به تفصیل سخن به میان آورد.

وی افزود: امروزه به علت ایجاد تغییرات پیچیده و وسیع فرهنگی- اجتماعی در شیوه‌های زندگی، بسیاری از افراد توانایی‌های لازم و اساسی را برای رویارویی با مشکلات زندگی روزمره زندگی ندارند و همین امر آنان را در مواجهه با مشکلات زندگی روزمره و مقتضیات آن آسیب پذیر کرده است.

پرویزاصغری، مدیر سازمان دانش‌آموزی استان هم ضمن خیرمقدم گویی به شرکت کنندگان در این دوره آموزشی، از دانش آموزان پیشتازمدارس خواست که یافته های آموزشی خودرا به همسالان انتقال دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار