روایت محمدحسین لطیفی از ساخت «مرد نقره‌ای» برای کودکان

ساخت فیلم سینمایی «مرد نقره‌ای» سخت‌تر از«روز سوم» بود/ ساختن فیلم کودک سختی‌های زیادی دارد / با دستان خالی «مرد نقره‌ای» را ساختیم

تهران (پانا) – «محمدحسین لطیفی» کارگردان «مرد نقره‌ای» در پایان اکران خصوصی این فیلم عنوان کرد که در اولین تجربه ساخت فیلم کودک سختی‌های زیادی متحمل شده است و با دستان خالی توانسته این فیلم ا به ثمر برساند.

کد مطلب: ۱۲۳۹۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
روایت محمدحسین لطیفی از ساخت «مرد نقره‌ای» برای کودکان

فیلم «مرد نقره‌ای» در پنجاه و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد اکران شد.

«محمدحسین لطیفی» کارگردان «مرد نقره‌ای» در پایان اکران فیلم گفت: «این فیلم مدیون زحمات یک گروه پرتلاش است. صادقانه بگویم آنچه در طی 39 سال آموختم باید بگویم این فیلم با دستان خالی ساخته شد و اگر دستمان پر بود بهتر از این ساخته می‌شد. دلسوزان اگر بخواهند برای غرور ملی‌شان کار کنند حقیقتاً دستشان خالی است و خداوند اجرشان را بدهد.»

وی با اشاره به اینکه این فیلم نزدیک به 39 روز در فاصله میان ایران و ترکیه ساخته شد، گفت: «اگرچه دستمان خالی بود اما خداوند بود همانند فیلم «روز سوم» که خدا بود و توانستیم با دست‌خالی فیلم بسازیم و حقیقتاً این کار از بقیه کارها سنگین‌تر بود.»


محمدحسین لطیفی با اشاره به اینکه فیلم‌سازی در حوزه کودک کار بسیار سختی است، گفت: «سال‌ها بود که مدیون نوجوان‌ها و کودکان بودم و زمانی به ایرج طهماسب گفتم من همه ژانرها را کار کرده‌ام و اکنون که این فیلم را ساخته‌ام می‌گویم کار برای کودک واقعاً سخت است.»

وی افزود: «غرور ملی‌مان در دنیا در حال له شدن است، حتی در برخی از فیلم‌هایی که به جشنواره‌های خارجی می‌رود هم همین است و دلم می‌خواست غرور ملی‌ام را به بچه‌ها منتقل کنم. سال‌های زیادی بود که وقتی فیلم آمریکایی می‌دیدم همیشه قهرمان آن‌ها بودند و پرچم‌شان را با افتخار نشان دهند و این مهم‌ترین انگیزه من بود که برای پرچمی که برایش خون زیادی ریخته شده فیلمی درخور بسازم. من این مسیر را ادامه می‌دهم و البته که در آستانه 60سالگی سنگین است و امیدوارم جوان‌ها هم بیایند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار