مدیرآموزش و پرورش منطقه ۱۹:

آموزش و پرورش به دنبال تربیت انسان‌های صالح و شهروند مطلوب است

تهران (پانا) - مدیرآموزش و پرورش منطقه 19، با اشاره به اینکه اگر دانش‌آموزان برای رسیدن به مفهوم کمال به این باور برسند که اطاعت از قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام تنها راه نجات بشر از گمراهی‌ها و رسیدن به سعادت واقعی است؛ بهترین راه عملی رسیدن به این سعادت را اقامه نماز دانست که بدون تردید آموزش و پرورش را به اهداف تربیتی خود می‌رساند.

کد مطلب: ۱۲۳۹۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش به دنبال تربیت انسان‌های صالح و شهروند مطلوب است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 19، هادی حنیف‌نیا؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب خطاب به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز فرمودند: مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان و این برترین تضمین برای سلامت جامعه است.

وی ادامه داد: این اصل بنیادین خود به تنهایی می‌تواند مهمترین عامل در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد، اما قطعا برای ماندگاری و تاثیر این حرکت عظیم، استلزاماتی نیازمند است که ما متولیان در آموزش و پرورش باید به این موارد مهم بپردازیم. اولین موضوع و اصل، توجه و تمرکز متولیان امر تربیت بر شروع حرکت و تربیت قرآنی دانش‌آموزان از دوران دبستان است.

حنیف‌نیا، دومین موضوع در این خصوص را فهم و اراده مشترک خانواده و مدرسه در پیاده‌سازی این امر مهم دانست و گفت: معتقدیم که هر چقدر یکی از این عوامل تاثیرگذار در تربیت دانش‌آموز برای مفاهیم تربیتی در کنار هم نباشند و همدیگر را یاری نکنند بعد از مدتی دانش‌آموز با مشاهده تناقضات عملکردی از موضوع مربوطه فاصله خواهد گرفت و از این منظر یکی از ماموریت‌های مهم مدیران و معلمین مدارس این است که در گفتگو با خانواده‌ها بر این مساله مهم تاکید کنند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه سومین موضوع مهم در موضوع تربیت را تمرکز بر کارکردن روی باورهای دانش‌آموزان دانست و افزود: اساسا علت بسیاری از شکست‌های تربیتی این است که ما صرفا روی رفتارها کار می‌کنیم و در نتیجه رفتارها بعد از مدتی بدون پشتوانه باور، به سمت سستی و کاهلی سوق پیدا کند. بنابراین تاثیر مطلوب و پایدار تربیت باید از سرچشمه آن یعنی باورها آغاز شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود به واکاوی مفهوم کمال و انسان کامل پرداخت و تصریح کرد: این امر برای ما و دانش آموزانمان به ویژه برای شناخت ظرفیت‌های عظیم وجودی خودمان بسیار بااهمیت است. ما در آموزش و پرورش به دنبال تربیت انسان‌های صالح و شهروند مطلوب هستیم از این منظر بدون پرداختن به مفهوم انسان کامل راه به جایی نخواهیم برد.

حنیف‌نیا گفت: اصولا انسان کامل از منظر کلی، فردی است که با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ذاتی که خداوند متعال در وجود او نهاده، در مسیری که هدف خلقت اوست و او را به کمال مطلوب می‌رساند، حرکت کند.

وی در پایان اشاره کرد: اگر دانش‌آموزان ما برای رسیدن به مفهوم کمال به این باور برسند که اطاعت از قرآن و اهل بیت علیهم السلام تنها راه نجات بشر از گمراهی‌ها و رسیدن به سعادت واقعی است و بهترین راه عملی رسیدن به این سعادت اقامه نماز می‌باشد، بدون تردید ما به اهداف تربیتی خودمان خواهیم رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار