با پیام رئیس آژانس همکاری روسیه در ایران صورت گرفت؛

اهدای دیپلم افتخار به برندگان مسابقه پوشکین خوانی

تهران (پانا) - دیپلم افتخار برندگان مسابقه پوشکین خوانی که توسط آژانس فدرال همکاری‌های روسیه و سفارت فدارسیون روسیه در ایران برگزار شده بود، اهدا شد.

کد مطلب: ۱۲۳۹۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اهدای دیپلم افتخار به برندگان مسابقه پوشکین خوانی

این مراسم با حضور نماینده آژانس همکاری روسیه، دبیر اول سفارت روسیه در ایران، اساتید مطالعات روسیه در دانشگاه ها و دانشجویان زبان روسی برگزار شد.
شعرخوانی به زبان روسی و ترجمه اشعار پوشکین از بخش‌های دیگر این برنامه بود.
همچنین پیام ویدئویی اوگنی پریماکوف رییس آژانس همکاری روسی در ابتدای این مراسم پخش شد که در بخشی از این پیام آمده است: من اکنون درمینسک هستم، شما در تهران هستید، اما امکانات قرن بیست و یکم و خورشید شعرروسی الکساندر سرگیویچ ما را در اعطای دیپلم به برندگان مسابقه «پوشکین خوانی» گرد هم آورد.
امروزه بسیاری از کارگردان های تئاتر و سینما از آثار او ایده میگیرند. او داستانهایی را به شعر یا نثر گفت که زبان روسی مدرن را شکل داد. خواندن پوشکین نه تنها نشانه خوش ذوقی است، بلکه برای بسیاری، چه سیاستمداران، چه کارگردان، روزنامه نگار و حتی بلاگر، یک ضرورت حرفه ای است.
ده ها نفر از ۴ تا ۳۴ سال در مسابقه ما شرکت کردند. ویدیویی برای ما ارسال شد که در آن شرکت کنندگان آثار پوشکین را به سلیقه خود انتخاب کردند و آن را به زبان روسی یا فارسی خواندند. برندگان توسط فالوئر های «خانه روسیه» در تهران مشخص شدند و امروز نماینده ما دمیتری کالنیچنکو به آنها دیپلم اهدا میکند. من به همه شما تبریک میگویم و برای شما منبع الهامی خلاق و عشق به زبان روسی آرزو می‌کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار