طرح ساماندهی گلزار شهدا با برش شهرستانی انجام شود

اردبیل (پانا) - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل خبر داد طرح ساماندهی گلزار شهدا با هماهنگی فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها با برش شهرستانی انجام شود.

کد مطلب: ۱۲۳۸۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح ساماندهی گلزار شهدا با برش شهرستانی انجام شود

به گزارش استانداری اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در جلسه کارگروه گلزار شهدا گفت: همه آرامش و آسایش مملکت مرهون ایثارگری‌ها و خون پاک شهداست در این راستا همه دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را در ساماندهی مزار شهدا انجام دهند.

وی افزود: در روستا‌ها دهیاری با کمک بسیج سازندگی و بنیاد شهید امور ایثارگران در ساماندهی مزار شهدا تلاش کنند که طبق گزارش تعداد کمی از این مزار‌ها در روستا‌ها باقی مانده که باید با اولویت تعیین تکلیف شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستا‌ها و شهرداری در شهر‌ها باید زیر ساخت اساسی از قبیل راه دسترسی به آرامستان‌ها را مورد توجه قرار دهند و شرکت‌های آب و فاصلاب و برق نیز برای روشنایی و آبرسانی هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

میرجعفریان با بیان اینکه متولیان امر پیگیری‌های لازم برای جانمایی یک آرامستان در بیرون از شهر اردبیل انجام دهند گفت: ظرفیت آرامستان‌های داخل شهر تکمیل شده و باید به فکر یک آرامستان بزرگ با در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم در بیرون شهر اردبیل و سایر شهر‌های استان جانمایی و ایجاد شود.

وی در ادامه و در جلسه کارگروه مسکن ایثارگران اظهار کرد: امروزه مسکن، یکی از دغدغه‌های اصلی و اساسی جامعه ایثارگران و خانواده‌شان محسوب می‌شود باید با هم‌فکری و هم‌اندیشی دستگاه‌های مرتبط این قضیه مرتفع شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری اردبیل اضافه کرد: بر اساس گزارش بنیاد شهید استان یک هزار و ۷۵۱ نفر ایثارگران نیاز ضروری به مسکن دارند و نسبت به بقیه از اولویت اصلی برخوردارند.

میرجعفریان گفت: با تامین زیرساخت‌های اساسی و کار کاشناسی مسکن ایثارگران بررسی و مصوبات با برش شهرستانی به شورای عالی مسکن ارجاع داده شود.

در این جلسه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هم ضمن طرح مشکلات ایثارگران و خانواده‌های شهدا آخرین وضعیت ساماندهی گلزار شهدا و مسکن ایثارگران را تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار