عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامشهر:

مدارس، فضایی ارزشمند برای پرورش پژوهشگران آینده هستند

بهارستان یک (پانا) - عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامشهر در همایش رابطین پژوهش منطقه، مدارس را فضایی ارزشمند برای پرورش پژوهشگران آینده دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۸۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مدارس، فضایی ارزشمند برای پرورش پژوهشگران آینده هستند

همایش رابطین پژوهش ناحیه یک بهارستان با سخنرانی علیرضا عراقیه، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامشهر، مصطفی کلانتری مدیر و عباس آزادی معاون پژوهش آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان، با محوریت شناسایی مولفه‌های سازنده پژوهشگر موفق در سالن شهید مطهری این ناحیه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مصطفی کلانتری مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان ضمن گرامیداشت یاد شهید فخری‌زاده به عنوان شهید شاخص پژوهنده از زحمات رابطین منطقه تقدیر کرد و گفت: کار پژوهشی لازم است با آسیب‌شناسی مسائل مربوط به منطقه قوت بیشتری بگیرد.

وی در ادامه با تکیه بر توان پژوهشگران منطقه افزود: ما در سطوح کشوری، موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌ایم که نشان از توانمندی پژوهشگران ما دارد؛ بنابراین لازم است با نیازسنجی مسائل نسبت به رفع موانع آموزشی اقدام شود.

علیرضا عراقیه استاد و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد به عنوان سخنران اصلی این همایش مدارس را محیط‌های واقعی گوهرشناسی و پژوهشگران را گوهرشناسان واقعی دانست و گفت: ساختن زیربنای پژوهشی کشور از مدارس و از سنین کودکی و نوجوانی دانش‌آموزان آغاز می‌شود و هر نوع پیشرفت و توسعه، ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و رشد و توسعه کشورهای پیشرفته، در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش است.

همچنین استاد و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامشهر در پایان خاطرنشان کرد: معلمان باید احساس ‌کنند که از سوی مدیران حمایت می‌شوند و باید به آنها استقلال داده شود، در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت و ایده‌پردازی کنند و بر این اساس، پژوهش‌ها نشان داده‌اند در مدارسی که معلمان تحت تاثیر حمایت مدیران هستند و مدیران به دپارتمان پژوهش اعتماد دارند؛ معلمان موفق می‌شوند بهترین کار را برای دانش‌آموزان خود انجام دهند.

همچنین در پایان این نشست عباس آزادی معاون پژوهش و حسین نصراللهی کارشناس پژوهش منطقه به بیان نکات خود پرداختند.

خبرنگار دانش‌‌آموز: مهدیه درختی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار