علی باقری: روند مذاکرات رو به جلو است

تهران (پانا) - مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران روند مذاکرات در وین را رو به جلو خواند و گفت که برخی بازیگران و هویت‌های نامشروع به دنبال اقدامات تخریبی برای تاثیرگذاری منفی بر روند مذاکرات هستند.

کد مطلب: ۱۲۳۸۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد
علی باقری:  روند مذاکرات رو به جلو است

به گزارش صدا و سیما، «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ امشب (یکشنبه) در گفت‌وگویی درباره آخرین روندمذاکرات و اظهارات وزرای خارجه سه کشور اروپایی و از جمله اظهارات وزیر خارجه انگلیس که گفته این آخرین فرصت برای ایران برایبازگشت به میز مذاکره با پیشنهادات و عزم جدی است، گفت: برخی از بازیگران و هویت‌های نامشروع که صرفا حیات‌شان در تنش زاییو اقدامات تخریبی است، تلاش جدی دارند، هم در فضای بیرون اتاق مذاکرات، اقدامات تخریبی را انجام دهند که در عرصه و روندمذاکرات تاثیر منفی بگذارد و هم در تعامل و پیوندی که با برخی از بازیگران صحنه مذاکرات دارند، تلاش می‌کنند فضای مذاکرات رافضای غیرسازنده و تخریبی کنند.

* رفتار متناقض برخی بازیگران در صحنه مذاکرات

وی افزود: بر این اساس برخی اظهاراتی که از سوی برخی بازیگران در صحنه مذاکرات شنیده می‌شود، نشانگر رفتار متناقض آنهاستو باید برای افکار عمومی خودشان این رفتار متناقض را توجیه کنند که چطور از یک طرف ادعا می‌کنند که به دنبال احیای برجام هستند وبه دنبال این هستند که شرایطی فراهم شود که همه طرف‌های دخیل در برجام به تعهداتشان برگردند و از طرف دیگر با یک بازیگری کههویتش در تنش زایی و اقدامات تخریبی است، پیوندهای راهبردی ایجاد می‌کنند که آن هویت نامشروع همه تلاشش بر این بوده و هستکه مسیر توافق و مذاکرات را برهم بزند.

معاون سیاسی وزیر خارجه بیان کرد: در چند روز گذشته مسیری که در وین شاهد هستیم این است که تلاش‌هایی بین هیأت‌های مختلفدر وین صورت می‌گیرد تا بتواند دامنه و محدوده موضوعات قابل مذاکره را تعیین کند تا بتوانیم در دوره پیش رو زمینه مذاکرات جدی وموثر را فراهم کنیم.

* روند مذاکرات رو به جلو است

باقری گفت: در شرایطی که الان به سر می‌بریم و دستاوردهایی که از گفت‌وگوها بین طرفین داشتیم، تصورم این است که روند رو بهجلویی است، هر چند که اختلاف دیدگاه بین دو طرف وجود دارد، ولی این اراده احساس می‌شود که طرفین می‌خواهند که هم موضوعاتمورد گفت‌وگو را با هم تعیین و تدوین کنند و هم اینکه‌ وارد عرصه‌ای بشوند که درباره موضوعات مورد گفت‌وگو مذاکرات جدی و نتیجهبخش را انجام دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما روند مذاکرات به کندی پیش نمی‌رود؟ اظهار داشت: چون اختلاف بین طرفین وجود دارد،مسیری که حرکت می‌کنیم بعضی وقت‌ها کند می‌شود و بعضی وقت‌ها سرعت می‌گیرد. این طبیعی است و غیرعادی نیست، ولی ارادهطرفین بر این است که مسیر به سمت جلو حرکت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار