در گفت‌وگو با عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح شد؛

تحقق درآمد نفتی در بودجه 1401 شدنی است

تهران (پانا) - عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید فروش یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال اینده قابل تحقق است ضمن آنکه نگاه به کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی موجب شده است تا فروش نفت در همین محدوده در نظر گرفته شود.

کد مطلب: ۱۲۳۸۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تحقق درآمد نفتی در بودجه 1401 شدنی است

پرویز محمد‌نژاد قاضی‌محله در گفت‌وگو با پانا با بیان اینکه در بحث بودجه اصل بر آن است که نگاه منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در تنظیم بودجه وجود داشته و معاملات و مبادلات منطقه‌ای و جهانی نیز در نظر گرفته شود، اظهار کرد:‌ «در بودجه سال اینده فروش بیش از یک میلیون بشکه نفت نشان‌دهنده آن است که بودجه با نگاهی به معاملات با جهان انجام شده است.البته در سال جاری نیز نزدیک به همین میزان نفت به فروش رفته و تاکید مجلس هم بر تدوین بودجه‌ای نیز برعملکرد بوده است.»

وابستگی به درآمدهای نفتی در سال‌های اخیر کاهش قابل توجهی داشته است و به طور قطع در سال‌های آینده نیز این وابستگی کمتر خواهد شد. کلیات این بودجه و جزئیات آن به طور دقیق در مجلس بررسی خواهد شد

وی افزود:‌ «پیش‌بینی این میزان فروش در بودجه سال آینده عاقلانه و منطقی است. ضمن آنکه نگاه به ارتباطات با کشورهای منطقه نیز در بودجه لحاظ شده و مجلس نیز موافق با این موضوع است.»

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد:‌ «فروش یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال اینده قابل تحقق است ضمن آنکه نگاه وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی را نیز در همین محدوده در نظر گرفته شده است.»

محمد‌نژاد قاضی‌محله با اشاره به تاکید رهبری بر بودجه بدون نفت اظهار کرد:‌ «وابستگی به درآمدهای نفتی در سال‌های اخیر کاهش قابل توجهی داشته است و به طور قطع در سال‌های آینده نیز این وابستگی کمتر خواهد شد. کلیات این بودجه و جزئیات آن به طور دقیق در مجلس بررسی خواهد شد.»

رقم‌ پیش‌بینی‌شده فروش نفت در بودجه امسال تا پایان سال محقق خواهد شد

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد:‌ «فروش نفت در سال جاری با افزایش مواجه شده و این امیدواری وجود دارد که تا پایان سال ارقام پیش‌بینی‌شده در بودجه محقق شود.»

وی خاطرنشان کرد:‌ «با توجه به نشست‌هایی که با حضور کارشناسان نفتی، وزیر نفت و تحلیلگران بازار انجام شده است این نتیجه حاصل خواهد شد و پایه عملکردی برای 1401 بودجه سال جاری است.»

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۱ که روز گذشته توسط ریس جمهوری به مجلس ارائه شد، درآمدهای نفتی در سال آینده نسبت به امسال افزایش خواهد داشت.

در سال ۱۴۰۰ به طور متوسط بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بشکه نفت فروخته شده است. با این حال دولت رقم فروش نفت در سال ۱۴۰۱ را یک میلیون و 200 هزار بشکه در نظر گرفته است و به نظر می‌رسد امیدوار به رفع تحریم‌ها و فروش بیشتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار