در گفت‌وگو با پانا

مهناز یزدانی: فرهنگی غنی داریم اما متاسفانه المان‌های فرهنگی بسیار کم در استکیرها دیده می‌شود

کاربردی بودن استیکرها در داوری مورد توجه ما بود

تهران (پانا) - عضو هیات انتخاب سومین دوره جایزه سال «استیکر» درباره چالش‌های داوری آثار و اهمیت کاربردی بودن استیکرها و ارتباطشان با موضوع مسابقه توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۳۸۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مهناز یزدانی: فرهنگی غنی داریم اما متاسفانه المان‌های فرهنگی بسیار کم در استکیرها دیده می‌شود

مهناز یزدانی برگزیده دوره دوم جایزه سال «استیکر» و عضو هیات انتخاب سومین دوره این رویداد در گفت‌وگو با خبرنگار پانا گفت: من سال‌های گذشته به عنوان شرکت‌کننده در این جایزه حضور داشتم اما امسال عضو هیات انتخاب آثار هستم.

وی با اشاره به اهمیت کاربردی بودن استیکرها عنوان کرد: چیزی که امسال در روند داوری آثار متوجه آن شدم و مورد توجه باقی دوستان هم بود، اهمیت کاربردی بودن این استیکرهاست و اینکه به راحتی در شبکه‌های مجازی مثل آیگپ و سایر پیام‌رسان‌ها استفاده شوند و مورد استقبال مردم قرار گیرند. سعی کردیم در انتخاب آثار به این نکته مهم توجه کنیم.

این هنرمند در ادامه درباره چالش‌های داوری آثار توضیح داد: در انتخاب آثار با چالش‌های مختلفی مواجه بودیم، به طور مثال کارهایی بودند که از نظر اجرایی در حوزه کارتون یا تصویرسازی می‌توانستند کارهایی قوی باشند اما در قالب استیکر قابل دفاع نبودند و در نتیجه از دور رقابت حذف شدند، یا آثاری که با موضوع مسابقه سنخیت نداشتند به دور بعد راه پیدا نکردند و این مسئله در آثار ارسالی در بخش ایران فرهنگی بسیار به چشم می‌خورد.

عضو هیات انتخاب سومین دوره جایزه سال «استیکر» ادامه داد: متاسفانه برخی شرکت‌کنندگان با موضوع مسابقه ارتباط برقرار نکرده و حتی فراخوان مسابقه را بادقت مطالعه نکرده بودند. ما در کشورمان فرهنگی غنی داریم اما متاسفانه این المان‌های فرهنگی بسیار کم در آثار نمایان شده بود و این مسئله دست ما را در قضاوت بسته بود.

یزدانی در پایان درباره بزرگ‌ترین چالش داوری خود در این دوره تصریح کرد: امیدوارم در سال‌های بعد شرکت‌کنندگان به موضوعات بخش‌های مختلف بیشتر دقت کنند، زیرا ارتباط اثر با موضوع مسابقه بحث بسیار مهمی است. ممکن است از نظر اجرایی کار بسیار زیبایی ارسال کنند اما اگر با موضوع مسابقه ارتباط نداشته باشند، هیات انتخاب ناگزیر است اثر را حذف کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار