امام جمعه میانه:

برای حل مشکلات شهرستان باید رویکرد علمی داشت

میانه (پانا) - امام جمعه میانه در جمع اساتید و دانشجویان شهرستان میانه با اشاره به روحیه مطالبه گری و ضد فساد دانشجوها، حل مشکلات این شهرستان را در گرو رویکرد علمی دانست.

کد مطلب: ۱۲۳۷۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
برای حل مشکلات شهرستان باید رویکرد علمی داشت

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله محمدی، در دیدار با دانشجوها و اساتید شهرستان میانه با تاکید بر هم افزایی و حفظ وحدت حوزه و دانشگاه گفت: بنیان گذار انقلاب با تیزبینی مثال زدنی همواره بر اتحاد بین دانشجویان و طلاب تاکید داشتند که متاسفانه در طول زمان، جریانات معاند همواره با توسل به روش های مختلف به دنبال ایجاد تفرقه بین این دو قشر فرهیخته بوده اند؛ چرا که وحدت بین حوزه و دانشگاه موجب حل و فصل مشکلات بنیادین کشور به طریق علمی می شود.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری طرح های علمی در بحث مدیریت بحران، اذعان کرد: در بحث مدیریت بحران هایی همچون وقوع زلزله یا شیوع بیماری کرونا، حوزویان و دانشگاهیان می بایست با ارائه طرح های علمی و کارشناسی و همچنین با رویه جهادی وارد میدان شوند.

وی افزود: دوران باندبازی و جناح بازی تمام شده برای حل مشکلات شهرستان باید طرح های علمی و قابل اجرا ارائه شود. وی ضمن دعوت از دانشجویان جهت همفکری در مورد مسائل شهرستان از آنان خواست که با ارائه راهکارهای سازنده در رابطه با حل مشکلات منطقه و افزایش رفاه و کاهش فقر در جامعه، مسئولان شهرستان را یاری کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصریح کرد: ارزش نهادن به مقام شامخ دانشجویان زمانی است که از تونایی علمی و سازنده آن ها در اداره کشور استفاده شود؛ اینکه ما ارج نهادن به مقام دانشجو را بصورت نمادین و فقط در "۱۶ آذر" خلاصه کنیم، صحیح نیست.

وی، خاطرنشان کرد: مدیریت اسلامی بر مبنای عدالت است و اگر در جامعه شاهد بی عدالتی، فقر و فاصله طبقاتی هستیم بر اثر بی لیاقتی، کم کاری، بی حالی و بی حوصلگی برخی مسئولان است. دانشجو باید با روحیه مطالبه گری و ضد فساد، با جرات و شهامت و با تکیه بر آرمان و اهداف والای انقلاب، در مسائل اجتماعی و سیاسی موثر بوده و مدیرانی که از بیت المال سوءاستفاده می کنند، برای خود زندگی های لاکچری دارند و به دنبال رانت و باندبازی هستند، را نقد کرده و در راستای آگاه سازی جامعه بکوشد. در مقابل، مسئولان نباید در برابر نقد اصولی منتقدان دلسوز جبهه گیری کنند، بلکه باید خود را پاسخگوی افکار عمومی بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در پایان ضمن تشکر از زحمات روسای محترم، مدیران تلاشگر، کارکنان زحمت کش مراکز دانشجویی و دانشجویان گرامی، خاطر نشان کرد: انتظار مقام معظم رهبری از دانشجویان عزیز، مطالبه گری عالمانه و جهاد علمی است‌.

وی همچنین افزود: دانشجوی بسیجی باید نخبه علمی و دارای روحیه مطالبه گری در زمینه های اجتماعی و سیاسی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار