مصرف شیشه در بین گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال

سردار رحیمی: در یک هفته گذشته۱۱۶۶ نفر از خرده‌فروشان و قاچاقچیان پایتخت دستگیر شدند

تهران (پانا) - رئیس پلیس پایتخت گفت مصرف شیشه در بین گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال وجود دارد و اگر بیش از یک‌بار از آن استفاده شود مصرف کنندگان تبدیل به معتاد متجاهر خواهند شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مصرف شیشه در بین گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت امروز در حاشیه برگزاری مرحله دیگری از طرح ظفر افزود: در یک هفته گذشته با تلاش ماموران مبارزه با مواد مخدر تمامی نقاط آلوده پایتخت به ویژه مولوی، شوش و هرندی پاکسازی و ۱۱۶۶ نفر از خرده فروشان و قاچاقچیان دستگیر شدند.

وی گفت: یکی از موضوع‌های مهم و در اولویت پلیس پایتخت کنترل فضای مجازی در خصوص فروش مواد مخدر است که در این مدت ۶۰ تارنما شناسایی شد و ۷ نفر از عوامل اصلی و سرشبکه‌ها دستگیر شدند و ۴۲ کیلوگرم از انواع مخدر از عوامل اصلی به دست امد.

سردار رحیمی افزود: ۴ هزار و ۷۹۳ معتاد متجاهر نیز در یک هفته اخیر جمع آوری و تحویل مراکز بازپروری شدند.

وی ادامه داد: ارزش ریالی انواع مواد مخدر که به دست آمده حدود ۳۰ میلیارد تومان است و متاسفانه در بحث ورود شیشه به پایتخت شاهد افزایش آن هستیم که بیش از یک تن شیشه در تهران کشف شده و این موضوع بی سابقه بوده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: متاسفانه بحث مصرف شیشه در بین گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال وجود دارد و اگر بیش از یک بار از آن استفاده شود مصرف کنندگان تبدیل به معتاد متجاهر خواهند شد.

وی افزود: مسئولان به این موضوع حساسیت بیشتری را در مرز‌ها و همچنین در خصوص کشور تولیدکننده که افغانستان است، داشته باشند.
سردار رحیمی گفت: همچنین ماموران ۴۶ هزار قرص ترامادول و ۵۵ لیتر شربت متادون کشف کردند که متاسفانه این مقدار دارو از چرخه مصرف خارج شده است، زیرا باید این مقدار دارو به دست معتادان برای درمان می‌رسید.

وی در پاسخ به سوال برخی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا مدارس همچنان تحت کنترل است، افزود:همچنان تمام مسیر‌های مدارس و اطراف آن تحت کنترل پلیس است و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد افراد ناباب و سوداگر در اطراف آن پرسه بزنند.

رحیمی درباره اظهارات معاون توسعه فاضلاب تهران مبنی بر سرقت دریچه‌های فاضلاب و فروش آن‌ها در بازار خلازیر، افزود: ما درباره سرقت دریچه‌های فاضلاب یا اقلامی مانند گاردریل، ده‌ها سارق را بازداشت و با جدیت با این افراد برخورد و سعی کرده‌ایم وظیفه خود را در این رابطه انجام دهیم؛ باید گفت مسئولان سازمان‌ها و ادارات برق، آبفا و شهرداری از برخورد‌های پلیس در این باره اطلاع دارند.

فرمانده انتظامی تهران با اشاره به کشف ۴۸ هزار قرص ترامادول و ۵۵ لیتر شربت متادون ضمن هشدار به شهروندان درباره خرید قرص‌های لاغری، خاطر‌نشان کرد: با توجه به سودآوری و تجارت قرص‌های لاغری و همچنین گرایش جوانان مخصوصاً دختران از این قرص‌ها، برخی افراد سودجو با استفاده از مواد روانگردان در پوشش قرص‌های لاغری، اقدام به توزیع آن‌ها در باشگاه‌های ورزشی به خصوص باشگاه‌های بانوان کرده و باید جوانان بسیار مراقب باشند.

سردار رحیمی از برنامه ریزی مبنی بر حضور پلیس در اطراف مدارس خبر داد و گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، مقرر شد با حضور مأموران پلیس در اطراف مدارس، این اماکن از وجود قاچاقچیان موادمخدر پاکسازی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار