مدیر آموزش و پرورش ملارد:

مانور زلزله، تمرین افزایش سرعت عمل و ایمنی در زمان زلزله واقعی است

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد در مانور سراسری زلزله و ایمنی در آموزشگاه عطیه(۲) ملارد به عنوان پایلوت استانی، بر ضرورت یادگیری اقدامات لازم در هنگام مخاطرات طبیعی تأکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله، تمرین افزایش سرعت عمل و ایمنی در زمان زلزله واقعی است

طیب رضایی‌فر، مدیر آموزش و پرورش ملارد در مانور سراسری زلزله و ایمنی، ضمن اشاره به تجریه زلزله‌های پیشین در کشور ایران، بیان کرد: کشور ایران با توجه به موقعیت جغرافیایی خود و قرار گرفتن روی کمربند زلزله، همواره در معرض خطر زلزله‌های مهیب بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود کشور ایران و رخ دادن اتفاقات غیرمترقبه نظیر سیل و زلزله، برنامه‌ای تحت عنوان مانور زلزله تدوین شده که باعث آموزش و آمادگی دانش‌آموزان در مقابل خطرات می‌شود.

رضایی‌فر افزود: زلزله با توجه به سه نوع حرکت دورانی، رفت و برگشت و بالا و پایین صفحات زمین اتفاق می‌افتد و اگر دانش‌آموزان در مورد زلزله، اقدامات لازم در مواجهه با آن و نحوه مواجه با حوادث پس از زلزله اطلاعات مفید را کسب کنند، قطعاً ایمنی بیشتری خواهند داشت و این اطلاعات را به خانواده‌های خود و به کل جامعه منتقل خواهند کرد.

مدیر آموزش و پرورش ملارد خاطرنشان کرد: کسب آگاهی توسط دانش‌آموزان باعث افزایش سرعت عمل و کاهش هزینه‌های مختلف شده و تحقیقات و تجربه ثابت کرده کسانی که نحوه پناه‌گیری در نقاط امن را می‌دانستند نسبت به کسانی که در حال فرار از زلزله بودن، ایمنی بسیار بالاتری را داشتند و هدف مانور زلزله هم آموزش همین اطلاعات کاربردی است.

حجت‌الاسلام حسین حسینی نوری، امام جمعه ملارد نیز طی سخنانی گفت: زلزله جزو حوادث اجتناب‌ناپذیر برای کشور ماست و باید آمادگی برخورد با آن را داشته باشیم.

او ادامه داد: در هر امری، پیشگیری ارزان‌تر و آسان‌تر از درمان است، مانور زلزله یک نوع پیشگیری است و در آن هر دانش‌آموز یاد می‌گیرد که چه اقداماتی در هنگام زلزله انجام دهد و به خانواده خود هم منتقل می‌کند.

امام جمعه ملارد افزود: با توجه به رویه ساخت و ساز غیرمجاز و غیراصولی، مدیریت شهری ملارد باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشد و با برنامه این مشکل را پیگیری کند تا شاهد تخریب کمتر ساختمان‌ها در هنگام زلزله باشیم.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار