همزمان با هفته کتاب؛

کتابخانه عمومی شهدای حاجیلار افتتاح شد

ارومیه (پانا) - به مناسبت بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی، کتابخانه عمومی "شهدای حاجیلار" در شهر فاقد کتابخانه حاجیلار شهرستان چایپاره به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۲۳۲۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه عمومی شهدای حاجیلار افتتاح شد

این کتابخانه همزمان با بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، صابر امینی فرماندار چایپاره؛ حجت الاسلام رسول جمشیدی، امام جمعه چایپاره؛ محسن دانیالی، بخشدار مرکزی؛ محمود حسین زاده، بخشدار شهر حاجیلار؛ اکبر بشیری، رئیس شورای شهرحاجیلار؛ مجید اصغرنژاد، شهردار حاجیلار؛ میرتوحید حسینی، رئیس شورای شهر چایپاره؛ یاسر جوادپور، شهردار چایپاره و منیژه قاسم نژاد، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به بهره برداری رسید.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و هفته بسیج گفت: خدا را شاکریم که امروز با افتتاح کتابخانه عمومی "شهدای حاجیلار" یک اتفاق خوب فرهنگی به همت والای مردم و مسئولین شهرستان چایپاره و شهر حاجیلار رخ می دهد.

معصومی گفت: برخورداری از خدمات گسترده کتابخوانی حق مردم فرهنگ دوست شهر حاجیلار است که به فضل الهی با ایجاد کتابخانه در شهر این امر مهم محقق می شود. دسترسی عادلانه به منابع اطلاعاتی و عدالت فرهنگی یکی از مهمترین اولویت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور است و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با این رویکرد رایزنی ها و تلاش هایی انجام داد و با مساعدت فرمانداری محترم، بخشی از ساختمان بخشداری حاجیلار به صورت حق انتفاع به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شد. اداره کل کتابخانه‌های عمومی پس از تحویل ساختمان در کمترین زمان ممکن این کتابخانه را با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال تعمیر و تجهیز نموده و آماده افتتاح کرد.

وی ادامه داد: با افتتاح کتابخانه در شهر فاقد کتابخانه حاجیلار، از مجموع ۴۸ نقطه شهری استان، ۱۳ نقطه شهری دیگر، فاقد کتابخانه است که با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها تمام تلاش خود را برای برخورداری مردم این مناطق از خدمات کتابخانه ای انجام خواهیم داد.

معصومی اظهار کرد: در جریان راه اندازی و افتتاح کتابخانه شهدای حاجیلار شاهد مساعدت های بسیار خوبی از جانب بخشداری، شورای شهر، خیرین و مردم فرهنگی حاجیلار بودیم و این نشان از علاقمندی مردم و ریشه فرهنگی قوی این شهر دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی بیان کرد: کتابخانه شهدای حاجیلار به عنوان یک مرکز موثق فرهنگی و اجتماعی خواهد بود که صرفاً فقط کتاب امانت نخواهد داد بلکه در این کتابخانه فعالیت‌های مختلفی در حوزه اجتماعی، پرورش خلاقیت، آموزش، کارآفرینی و فعالیت های علمی ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون مجموع فضای کتابخانه ای شهرستان چایپاره ۸۷۰ مترمربع است و با بیش از ۳۶ هزار جلد کتاب در خدمت مردم شهرستان است.

حجت الاسلام رسول جمشیدی، امام جمعه شهرستان چایپاره ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: در منزل خود من همه افراد بدون استثنا هر شب در حال مطالعه خوابشان می برد. خود من هم همینطور، همه افراد خانه ما وقتی می خواهند بخوابند حتما یک کتاب در کنار دستشان است و من فکر می کنم که همه خانواده های ایرانی باید این گونه باشند، سخنرانی خود را شروع و تاکید کرد ما باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در خصوص کتاب و کتابخوانی مطالعه و سرمشق قرار دهیم.

گفتنی است این کتابخانه با زیربنای ۱۰۰ مترمربع و ۲۵۰ مترمربع مساحت در شهر فاقد کتابخانه حاجیلار شهرستان چایپاره راه اندازی شد. کتابخانه دارای بخش های کودک و نوجوان، نشریات، سالن مطالعه، مخزن و امانت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار